Информация за проучването бе представен днес на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с президента на компанията Кадзуо Кавамура, който е на посещение у нас с делегация от фирмата, съобщиха от Министерството на икономиката, цитирано от БТА.

От 1972 г. досега "Мейджи" произвежда българско кисело мляко по лиценз на българското държавно дружество "Ел Би Булгарикум".

В момента в Япония продуктът българско кисело мляко на "Мейджи България" е по-известен като бранд от "Кока-Кола" и "Данон", а 57,5 на сто от японците асоциират България с киселото мляко, сочи още проучването.

Ще направим всичко възможно, за да продължи доброто сътрудничество между нашите две компании, е уверил на срещата министър Лукарски, който е принципал на "Ел Би Булгарикум".

Кавамура е благодарил за изключителното партньорство, което среща от страна на българското правителство и е изразил надежда, че съвместната дейност с "Ел Би Булгарикум" ще се разширява.

Той е посочил, че от 2013 г. "Мейджи" произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур. Кавамура е споделил, че среща проблеми със спазването на лицензионните права в някои от тези държави.

Министър Лукарски го е уверил, че от своя страна ще отстоява спазването на тези права.

Кавамура е посочил, че българското кисело мляко е съкровище, актив, който трябва да се защитава и разширява като стойност. За японците то е символ на дълголетие и здравословен живот, е казал той.

Последният лицензионен договор на "Мейджи" с "Ел Би Булгарикум" е със срок до 2020 г.

По силата на споразумението японската компания получава правото да ползва името "България", срещу което страната ни получава лицензионно възнаграждение в зависимост от произведената продукция.