Социалната мрежа Фейсбук обяви, че е отстранила стотици свързани с Русия страници, групи и акаунти, които според компанията са били част от две големи операции за дезинформация, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Акцията е част от продължаващите усилия за борба с фалшивите новини. Тя е предприета след откриването на две мрежи, "занимаващи се с координирано неавтентично поведение" на двете платформи - Фейсбук и Инстаграм, принадлежащи на компанията. Шефът на фирмения отдел за политиката по киберсигурност Натаниъл Глайшър писа по този повод в блога си, че едната мрежа е оперирала в страни от Централна и Източна Европа, а другата се е фокусирала върху Украйна. Хората, управлявали тези акаунти, се представяли като независими новинарски източници и поствали материали по теми, свързани с антинатовски настроения и протестни движения.

Според Глайшър, едната мрежа, съдържаща 364 страници и акаунти, била свързана със служители на руската медия "Спутник" - държавен новинарски сайт на английски език. "Спутник" не отговорил на изпратени по имейл искания за коментар по случая, отбелязва АП.

ЕК работи с "Гугъл" срещу фалшивите новини

Българският евродепутат от ГЕРБ/ЕНП Ева Майдел се срещна на 17 януари с Ричард Гинграс - глобален вицепрезидент на технологичния гигант "Гугъл" по време на пленарната сесия в Страсбург. Двамата обсъдиха мерките за справяне с фалшивите новини и дезинформацията в интернет.

""Гугъл" е една от компаниите с изключително голямо въздействие върху обществото, нейните услуги - електронна поща, операционна система, интернет търсачка, агрегатор на новини и т.н. - са ежедневие за милиардите хора по света, притежаващи смартфон. Компаниите от този мащаб, но и не само, трябва да поемат своята част от отговорността за борба с дезинформацията и злоупотребите в интернет", коментира българският евродепутат от ГЕРБ/ЕНП.

Глобалният вицепрезидент на "Гугъл" разказа пред Майдел, че през следващите месеци компанията планира да пусне в световен мащаб проект, който развива към момента в САЩ, свързан с разпространението на фалшиви новини. Гинграс сподели, че за да намали видимостта на фалшиви новини, "Гугъл" ще поставя по-силен акцент върху авторитетни резултати при обновяване на информацията, което ще е надграждане на подобренията, направени миналата година по отношение на търсачката.