Железопътната компания SNCB заяви, че спонтанната стачка е последвана от множество отмени и закъснения на влаковете, като се очаква още да последват, предаде АФП, цитирана от "Фокус". Международният и национален железопътен трафик вече бе тежко засегнат от инцидента.
Стачката е главно във френскоезична Валония - Лиеж, Намюр и Шарлероа. Протестът заплашва да затрудни и движението на международните влакове в района. Стачниците са недоволни от условията на труд, които крият рискове от инциденти като вчерашния челен удар между два влака.

Катастрофата на двата пътнически влака на гарата в Хале, на 15 км от Брюксел, е една от една от най-тежките в Европа. Американският "Ню Йорк таймс" пише, цитиран от БТА, че това е най-смъртоносната железопътна трагедия в Белгия от повече от 25 години. Според разкази на очевидци гледката е била апокалиптична и едва ли ще може да се заличи от спомените им.

Най-малко 18 души загинаха при влаковата катастрофа край Брюксел вчера, 125 са ранените, сред тях няма българи. Жертва на инцидента стана и единят от машинистите. Двата влака се сблъскали челно на изхода на гарата в Хале в посока към Брюксел.  Единият пътувал от Льовен за Брен-льо-Конт, а другият - от Киеврен за Лиеж.  Причината за катастрофата е, че машинистът на единия от двата влака не е забелязал червения сигнал на семафор. Първоначално беше съобщено, че челният сблъсък е причинен от авария в системата за управление на влаковете.

Британският вестник "Индипендънт" отчита, че случилото се на гарата в Хале е нещо, което на теория не би трябвало да стане в която и да е модерна железопътна система. Изданието цитира неназован белгийски високопоставен представител, според когото е вероятно единият машинист да е минал на червен сигнал, но това само по себе си не би трябвало да позволи на двата влака да се озоват един срещу друг на една и съща линия. Ако машинистът мине на червено, без да спре поради дадена причина, то той получава предупредителен сигнал. Ако не му обърне внимание, то влакът спира автоматично, отбелязва британското издание.

Вестникът допълва, че белгийските железници са известни с малкото си железопътни катастрофи и с едни от най-модерните си варианти на система за железопътна безопасност, така че вчерашната трагедия си остава голяма мистерия.