Тъмен облак надвисна над централата на Google в Купертино, след като компанията се оказа получател на порой от оплаквания за 3G покритието на най-новия си продукт - смартфона Nexus One. Android-базираният гугълфон определено не е първият телефон, тръгнал към пазара с летящ старт и "порязан“ от проблеми с лошото мрежово покритие. Такъв проблем има и Apple iPhone още откакто се появи на пазара. За разлика от Apple обаче Google никога досега не е била в позицията да трябва да предлага обслужване и техническа поддръжка по начин, различен от този при търсещите машини.

Една част от проблема произтича и от това, че Google не ползва дистрибуторска мрежа, а сама продава телефона си чрез свой уеб-сайт, така че устройството пристига при купувача без доставчик на мрежова услуга и без договор. Оплакванията във форумите се въртят главно около две неща - пълна липса на 3G услуга или постоянно превключване между 3G и EDGE мрежа.

Потребителят, стартирал пороя от оплаквания в няколо интернет форума, споделя, че се обаждал няколко пъти и в HTC, и в мобилния доставчик T-Mobile, но бил препращам от едната компания в другата и обратно. От Google твърдят, че са запознати с казуса и работят за отстраняването му, като междувременно благодарят за търпението на потребителите, подали сигналите за проблема.