Финансовите организации се ангажираха също така да направят по-прозрачна системата от тарифи за своите услуги, стана ясно след приключилия вчера съдебен спор между финансисти и притежатели на банкови карти "Виза", "Мастъркард" и "Дайнърс Клуб" (Diners Club), продължил цели осем години.
Потърпевшите бяха подали иск в окръжния съд в Манхатън, но до съдебен процес не се стигна, тъй като страните постигнаха приемливо споразумение.
Съдията Уилям Поули посочи, че срещу издателите на карти са постъпили 10 075 843 жалби. Освен "Виза" и "Мастеркард", съдебния спор загубиха банките "Банк ъв Америка" (Bank of America), "Ситигруп" (Citigroup), "Джей Пи Морган Чейз" (JP Morgan Chase) и "Ейч Би Си" (HBC). Потърпевшите ги обвиниха в корпоративно договаряне с цел установяване на завишени тарифи за банковите операции в чужди валути. Обикновено за такива операции притежателят на картата плаща такса от 3 процента за преизчисляване на платежната сума в американски долари.
Адвокатите на ищците успяха да докажат, че реалната стойност на тази услуга се равнява на една четвърт от процента. Жалбите се отнасяха за периода от 1996 до 2006 година, когато потърпевшите са се намирали извън Съединените щати и са правили много покупки с карти. За този период емитентите на картите да успели да "одерат" клиентите си с 1,1 милиард долара - със стотици милиони повече от полагащото се.