Това обяви Александър Толвет, регионален директор за България на "Луфтханза груп", цитиран от БТА.

От мениджърския екип на авиокомпанията определиха това като едно от най-големите авиационни събития в България.

"Луфтханза" получава своя първи А380 на 19 май 2010 г. и към днешна дата авиокомпанията има вече 14 самолета от този клас във флота си, което я прави лидер за Европа по летене с А380.

По думите на Толвет този самолет предлага напълно нови стандарти за пътуване по въздух - с 509 пътници в 4 класи, самолетът превозва около 40 на сто повече пътници спрямо Боинг 747 - 8.

Отскоро всички А 380 на "Луфтханза" са оборудвани с нова премиум класа, осигуряваща 50 на сто по-голямо лично пространство за пътниците и по-качествено обслужване.

Всеки А380 създава 400 директни работни места само в "Луфтханза".

Самолетът е "трилитров самолет", което означава 3 л консумация на гориво за човек на 100 км. Според пилота на самолета това е изключителна икономичност, с която и "малко автомобили могат да се похвалят".

Не на последно място най-големият пътнически самолет на "Луфтханза" е около 30 на сто по-безшумен, спрямо сходни високофрюзелажни самолети.

Самолетът е на две нива, достъпът до горната и основната палуби е чрез три ръкава, което ускорява качването в самолета дори и на по-голям брой пътници, обясни Толвет.

От авиокомпанията споделиха още любопитни факти - А380 е съставен от около 4 милиона части, произведени от 1500 компании от 30 държави по света. Общо 35 милиона пинг-понг топчета биха били необходими за запълването на двуетажния самолет.

Премахването на всички седалки от двете пътнически палуби пък ще осигури достатъчно пространство за разполагането на близо 10 зали за скуош с 550 кв. метра. Капацитетът на горните резервоари на А380 е равен на обема на 21 пътни цистерни.

С площта си от 845 кв. метра крилото на А380 е два пъти по-голямо от това на А340-600, информираха от "Луфтханза". Към момента "Луфтханза" лети с А 380 до Делхи, Шанхай, Хюстън, Маями, Сан Франциско, Лос Анджелис, Хонг Конг и Сингапур.

Дължината на полета на най-голямата пътническа авиомашина е 12 000 км със скорост от 907 км/час. Към днешна дата авиокомпания "Луфтханза" има 14 самолета А380 във въздушния си флот.

Пилотът, който ще докара "Еърбъс А380" в София, е старши първи офицер Марио Бакалов, единственият български пилот в света на "Еърбъс А380" в "Луфтханза". Кариерата му започва през 2000 г., когато е приет в авиационната академия на "Луфтханза" и започва обучението си за пилот.

През лятото на 2004 г. Марио сбъдва детската си мечта, ставайки първият офицер на "Еърбъс А320". От 2014 г. е пилот на най-големия пътнически самолет в света А380 и вече старши първи офицер.

Роденият през 1980 г. в Берлин Марио е живял до 9-годишната си възраст в България, след което се премества да учи във Вайнхайм, Германия, а в момента живее и лети от Франкфурт. Освен пилот младият мъж е дългогодишен инструктор и част от отрядите за бързо реагиране след авиоинциденти.

По думите на Марио Бакалов на 16 октомври той ще сбъдне втората си най-голяма мечта - да пилотира най-големия пътнически самолет в света до родината си. Представянето на "Еърбъс А380" в София ще съвпадне с празника на авиацията и Военновъздушните сили. 

Предвидени са и специални промоционални оферти за българите, които ще важат при закупуване на двупосочен билет от 14 до 17 октомври само за 380 евро до четирите дестинации на "Луфтханза" до Северна Америка /Хюстън, Лос Анджелис, Маями и Сан Франциско/. Самолетът излита от Франкфурт.

По думите на изпълнителния директор на Летище София Христо Щерионов летището е приспособено да приеме самолет с размерите на "Еърбъс А380". Столичното летище е резервно за този тип високофрюзелажни самолети на авикомпания "Емирейтс", националният авиопревозвач на Обединените арабски емирства, които са го тествали за аварийно кацане, каза Щерионов.