Новият е-портал трябва да се превърне в единно и единствено място в интернет, откъдето българските физически и юридически лица да ползват електрони услуги - те не бива да бъдат препращани из уеб-страници и портали на различни институции и администрации. Порталът обединява всички пилотни и не-пилотни вече стартирани електронни услуги, които различни администрации от различни нива са започнали да предоставят и към момента предлагат съвсем ефективно. Отделно от това към него постоянно ще се добавят нови услуги.

Използването на голяма част от услугите ще става чрез електронен подпис. Едно удостоверение за електронен подпис струва около 30 лева. "Като се има предвид, че всяка услуга иначе би струвала средно 7-9 лева и че човек не ползва електронните услуги еднократно, гражданите ще имат сметка да си купят е-подпис и да се възползват от портала", обясни Първан Русинов, зам.-министър в МТИТС, отговорен за информационните технологии.

Няколко пъти сме били свидетели на официално стартиране на електронното правителство, но без резултат, а милиони левове са похарчени нахалос, без да има реално работещи услуги. Отчасти причината за това е, че за е-правителство отговаряха различни институции и координацията между тях не е била добра. Само за последните 3 години са похарчени над 28 милиона лева за инициативите на е-правителството. Сега неговото развитие е концентрирано у един отговорник - МТИТС и от ведомството са категорични, че това ще им позволи да задействат дългоочакваните е-услуги и да ги превърнат в реалност, която да облекчава живота на всички.

По отношение на спестяването, МТИТС даде за пример услугата по издаване на удостоверение за адрес - над 180 хиляди души са я ползвали през миналата година. Ако се отчетат административните разходи, загубеното време, разходите за транспорт  - общата стойност възлиза на над 1,8 млн. лева, според МТИТС. Приблизително същата сума е инвестирана за интегриране на съществуващите у нас електронни услуги и интегрирането им в новия портал за електронно правителство.