Идеализмът на милиардерите е в основата на решението на компанията, което бе оповестено в началото на седмицата, когато "Гугъл" заплаши да се оттегли от бързо разрастващия се китайски пазар, за да защити свободата на словото и неприкосновеността на потребителските данни. Предвид големите загуби, до които би давело, подобно важно действие е малко вероятно да бъде направено без изричната подкрепа на Брин и Пейдж. Изтеглянето от страната с най-многобройно население в света би могло да забави растежа на печалбите на компанията и да понижи котировките на акциите й.

"Не бъди лош", настояват Брин и Пейдж, превръщайки фразата в мото на компанията. "Силно вярваме, че в дългосрочен план ще бъдем по-добре обслужвани, като акционери и по всички други начини, от компания, която върши добри дела за света", заявяват двамата. Критиците обаче ги обвиняват, че са нарушили това обещание през 2006 г., когато "Гугъл" пусна китайската си версия, надявайки се да спечели от бързоразвиващата се икономика на Китай. Тогава компанията отстъпи пред исканията на китайските власти за цензуриране на резултатите от търсенето за политически дисиденти и други "горещи" теми. 

През изминалите четири години организации за защита на човешките права и дори някои акционери на Гугъл призоваха компанията да се изтегли от Китай, но идеята бе дипломатично отхвърлена от главния изпълнителен директор Ерик Шмит. Шмит настояваше, че е необходимо "Гугъл" да остане в Китай, за  да може да защити франчайзинговите си права, когато китайският език стане доминиращия език в интернет. Нещо, което според ръководителя на компанията, ще се случи до 5 години.

Засега китайският пазар все още не е особено печеливш за компанията, отчасти заради конкуренцията на местна търсачка. Според анализаторите през 2010 г. "Гугъл" ще отчете приходи от 250 до 600 млн. долара от Китай, което е малка част от приходите й от 22 млрд. долара от цял свят. Отсъствието на търсачката от китайския пазар вероятно ще има  по-големи последици, след като повече китайци получат достъп до интернет, а икономиката на страната продължи да нараства.

Според някои прогнози до 2013 г. около 840 млн. китайци ще сърфират в световната мрежа спрямо 330 до 400 милиона сега. При първичното листване на акциите на "Гугъл" Пейдж и Брин предупредиха хората да не купуват акции на компанията, освен ако не приемат необичайния подход на "дуета" към бизнеса. "Рисковано е да залагате на екипа в дългосрочен план. Особено на Сергей и мен", пише Пейдж през 2004 година.