Заплатите в четирите дружества на столичния градски транспорт са вдигнати с 10%. Парите ще бъдат получени през март месец, съобщи на пресконференция председателят на постоянната транспортна комисия в Столичния общински съвет Екатерина Йорданова по повод проблемите в Столичния градски транспорт.

"Подписан е колективен трудов договор, който включва увеличаване на заплатите на всички служители на градския транспорт. Увеличението е с 10%, като то е от 1 февруари и ще бъде изплатено през следващия месец", уточни Екатерина Йорданова, цитирана от "Фокус".

Средната брутна заплата в дружеството досега беше 1700-1800 лева.

По думите на Екатерина Йорданова е необходимо и криминализиране на агресията над работещите в столичния градски транспорт, но за целта трябва да има законодателни промени в Закона за движение по пътищата.

"Като синдикалист от много време, аз съм протестирала и преди, но това, което като успехи реално ние сме постигнали за хората, винаги е било чрез преговори. Тъй като някои хора в момента се учат да протестират, но ние протестираме от много години и сме постигнали много, но в предишния век силата на мускулите беше на преден план, в днешно време, в 21 век, силата на разума излиза напред", посочи Йорданова.

Тя подчерта, че няма смисъл постоянно да се тласка обществото към протести и да се засилва агресията на работещите, защото това не е в ничия полза.

Андрей Зографски, който е съосновател на НПО "Спаси София" коментира на брифинг след провелата се пресконференция, че преходният остатък от бюджета на Столична община миналата година е бил 230 млн. лв., като това са пари от вече осигурения бюджет, които не са били похарчени.

"За увеличаване на заплатата с 300 лв. на всички 200 хил. водача на градския транспорт са необходими около 7- 8 млн. лв. Това не е сериозна сума на фона на милиард и 700 млн. лв. бюджет на столицата. Ето, казваме, че имаме увеличен бюджет на сектора за столичния транспорт, нека отидат тези пари за драстично осезаемо увеличение на основната заплата, която да привлече повече кадри в сектора", каза Зографски.

По думите му условията на труд също са голям проблем, защото системата за управление на трафика не работи за градския транспорт, 2-3 ремонтирани тоалетни не са успех и в момента са под всякаква критика.