Когато мнозинството, управляващо София, не отговаря на въпросите и предложенията на "Демократична България", това означава, че същото мнозинство крие много неща от софиянци, заяви в декларация на групата на "Демократична България" в Столичния общински съвет, представена от общинския съветник Веселин Калановски. Поводът, според ДБ, е мълчалив отказ на ГЕРБ да дискутират обществено значими теми за София, повдигнати от ДБ.

"Това мнозинство отказва да разследва загубата на 12 млн. лв. от ЕС заради опорочен търг за ремонта на трасето на трамвай №5 и неспазването на сроковете в договора за строителство, като не подкрепя предложението на Демократична България за създаване на работна група", посочи Калановски. Според колегите му в СОС "крещящото" е, че, освен с наложените санкции, софиянци ще бъдат ощетени и с още поне шест месеца закъснение на пускането на обновеното трасе. Възможно е да бъдат ощетени и с отпадането на втората част от проекта.

Това мнозинство продължава да крие и какво се случва в Центъра за градска мобилност, смятат от ДБ. То отказва да бъде извършен спешен одит на системите за тарифиране на пътниците на ЦГМ и "Метрополитен". Отказва и да проведе наистина сериозно проучване на собствениците на "Компютърнет сървисиз", които отговарят за внедряването и поддръжката на новата тикет система. Отказва и да провери дали при възлагане на поръчката "Компютърнет сървисиз" са имали необходимия капацитет за изпълнението ѝ, заяви Калановски, цитирайки декларацията.

Според ДБ мнозинството в СОС отказва и да предприеме работещи мерки за прекратяване на "войната" по софийските улици. То не подкрепя предложението на ДБ да се организира незабавна среща между всички политическите сили в СОС, администрацията на кмета и СДВР относно ескалиращите нарушения на правилата за движение, водещи до постоянни тежки инциденти и загинали пешеходци, на която да се подготви реален план, както и да се определят отговорни лица и срокове за неговото изпълнение.

Калановски се обърна към председателя на СОС Георги Георгиев и каза, че той е започнал предизборната си кампания, защото е на всяко събитие в София, което има медийно отразяване. Според ДБ Георгиев използва ресурса на всички съграждани, за да изпъкне неговата личност. Затова от ДБ призовават ГЕРБ да осъзнае грешките си и да помислят за всички обещания, които не са изпълнили през тези 13 години на управление на града.

"И нека през последната година, всички общински съветници, без да се борим за медийно внимание и за изтъкване чий принос е по-голям, да се опитаме да направим най-доброто, което можем до края на мандата на този съвет. Не заради нас, не заради Вас, а заради софиянци, посочват от ДБ в декларацията.

Снимка: БТА

На свой ред председателят на СОС се обърна към ДБ с думите, че когато получават заплати от народа, освен критика и няколко хапливи реплики, на сесия се очакват конкретни предложения и решения.

Утре ще бъде направена първа копка на паркинг в "Надежда" с 300 места, съобщи той в отговор на декларация на групата на "Демократична България", представена от Веселин Калановски.

Георгиев каза, че за разлика от Калановски, той няма достатъчно добра дикция и всичко, което като артист колегата му притежава, но колкото и хубаво да е казано нещо, когато това са кухи фрази няма как да го разчувствуват. Все пак това не е театралната сцена, а градският съвет, мястото, където, ако председателят на съвета работи повече, опозицията ще се вземе в ръце и ще внесе някой доклад, ще предложи решение, заяви Георгиев. Той се обърна към ДБ с думите, че когато получават заплати от народа, освен критика и няколко хапливи реплики, на сесия се очакват конкретни предложения и решения.

Георгиев припомни, че той и колегите му представиха пакет от конкретни мерки за подобряване на пътната безопасност в София с оглед "войната" по пътищата. "Можехте прагматично и полезно да добавите нещо, нима нямате експерти, нима нямате потенциал. Нима въпросите, които ще обсъдим днес не приковаха вашето внимание и освен да повтаряте опорки и да четете предварително подготвен текст, друго няма да чуем", каза Георгиев на групата на ДБ.

Според председателя на СОС това е "тъжно, но обяснимо вече с изборния резултат от поредните избори, спечелени от ГЕРБ-СДС".

Снимка: БТА

Пакетът с мерки беше представен във вторник от Георги Георгиев, зам.-председателя на Комисията по транспорт Зафир Зарков и Прошко Прошков, който е член на същата комиси. Законопроектът е готов и се обсъжда от групата ГЕРБ-СДС.

Предвидени са 10 мерки за пътна безопасност:

  • Интелигентни радарните табла, които отчитат скоростта на движение на разстояние от 150 до 200 метра. Такова вече е поставено експериментално на бул. "Черни връх", като за 15 дни са установени 2358 нарушители, от които 102 МПС-та са преминали със скорост над 100 км/час, най-високата засечена скорост е 150 км/ч. Предвижда се първоначално закупуване на 10 такива табла, които да се поставят на различни локации, като в края на месеца Столична община да праща нарушителите на Пътна полиция.
  • Закупуване на тестове за наркотични вещества, които да бъдат предоставени на КАТ.Целта е да се осигури по-макабно тестване, но под есловие, че с тях ще бъдат тествани както гражданите зад волана, така и полицаите.
  • Осигуряване на светлоотразителни гривни за първокласниците, за да бъдат по-видими на пътя. Тази година са закупени и раздадени 14 хиляди гривни.
  • Поставяне на модулни пешеходни острови, като по този начин се намалява ширината на пътните ленти, което пък способства за намаляване на скоростта. 
  • Пилотно поставяне на ограничителни полусфери ("бъмпери") на пешеходни пътеки.
  • Допълнително осветяване на пешеходните пътеки.
  • Обезопасяване на спирките на градския транспорт с бордюри Trief Kerbs.
  • Поставяне на тръбно-решетъчни парапети на натоварени булеварди и кръстовища.
  • Достъпна информация или информационна кампания за пътна безопасност, включително мобилно приложение за ученици и обособена деменострационна зона в Борисовата градина през лятото.
  • Подобряване на квалификацията на младите шофьори, включително и практическо обучение на подготвен полигон чрез различни модули на обучение.