Предлагат връщане на нощния градски транспорт в София заради поскъпването на такситата
Преди две години тази услуга на градския превозвач бе спряна заради слабата й употреба от столичани и коронакризата
Независимият общински съветник Борис Бонев предлага връщане на нощния градски транспорт в София, съобщиха от "Спаси София". Докладът ще бъде разгледан на утрешното заседание на Столичния общински съвет (СОС).
Инициативата идва, след като стана ясно, че с решение на СОС таксиметровите превози поскъпват от 1 януари. Това означава, че за последните две години увеличението на цените за таксиметров транспорт в столицата ще достигне 51%. "Увеличението на цената на такситата е драстично и Столична община е длъжна да предостави евтина и достъпна алтернатива за нощните пътувания", казват от "Спаси София".
Според него нощният транспорт е необходимост за хилядите, които работят до по-късно, както и възможност за задвижване на културния живот в столицата - важна част от т.н. нощна икономика на града, а също и начин да се намалят пътните инциденти.
Бонев припомня, че нощният градски транспорт с 4 автобусни линии започна работа в началото на 2018 г., след голяма кампания на "Спаси София", която събра над 32 000 подписа. В първите месеци след въвеждането ѝ десетки хиляди софиянци се възползваха от услугата, а след последните промени в тарифната политика, нощният транспорт беше добавен като безплатна услуга за притежателите на годишната карта за цялата градска мрежа.
Независимият общински съветник допълни, че предложената мярка ще стимулира бизнеса в София, тъй като това ще спестява транспортни разходи на персонала, работещ нощни смени или до късните часове. Той отбеляза, че сега тези хора са принудени да се прибират пеша или да отделят сериозна част от доходите си за таксиметрови услуги. Огромна част от икономиката в София работи с нестандартно работно време, а в нощните автобуси са забелязани по-малко инциденти в сравнение с дневните. Бонев призова съветниците от всички политически групи да подкрепят предложението.
Транспортната комисия към Столичния общински съвет не подкрепя предложението София отново да има нощни линии на градския транспорт в София. Причината е основно високата задлъжнялост на дружеството "Столичен автотранспорт", както и недостиг на шофьори, изтъкнаха общинските съветници по време на заседанието в понеделник.
"Ситуацията е достатъчно сериозна, за да не можем да си позволим експерименти", отбелязаха още съветниците. Представителят на транспортния синдикат "Подкрепа" отбеляза, че има недостиг на водачи. Той припомни, че на водачите беше обещано увеличение на възнаграждението и това обещание трябва да се спази, за да има въобще градски транспорт в столицата.
Предижното въвеждане на нощен градски транспорт в София бе през 2018 г. пак по предложение на "Спаси София". Две години по-късно обаче бе спрян, след като се оказа, че не се използва масово от столичани, както и заради оптимизация на разходите заради коронакризата.