Хигиената в студентските общежития и липсата на онлайн възможност за плащане са едни от основните оплаквания на студентите. Те имат забележки и по отношение на процедурата за кандидатстване, одобряване и настаняване в общежитията на Студентски град.

"Обновили са сайта, но всяка година трябва да подаваме едни и същи документи, което затруднява цялата процедура и е напълно излишно", обясни Дарина Христоскова по БНР

"Принудени сме всеки месец, за да платим наема си, да се редим на дълги опашки в работно време. Няма никакъв алтернативен начин за плащане", допълни и Татяна Йорданова.

По думите на Вероника Йотова пък няма никакъв критерий, по който се настаняват студентите.

В края на октомври студентите ще могат да плащат таксите за общежитията си онлайн, увери председателят на Студентския съвет Георги Гълъбов:

"Има нова система, която да управлява базата данни. Тази, която бяхме заварили преди 3 години, беше морално остаряла, изключително затрудняваше процесите и беше ненадеждна. Сега има единна система. Това, което предоставя като възможности на студентите, е да кандидатстват и сега за класация и за летен престой само на едно и също място, без да се налага да пускат документи. Наложи се от тази година веднъж студентите да подадат документи, дават съгласие да обработваме техните данни във връзка с тяхното настаняване и престой в общежитията. Догодина, когато те кандидатстват, тъй като техните данни вече ще ги има в новата база данни, няма да има необходимост да се подават наново".

Гълъбов настоява да се ремонтират блоковете в Студентски град поетапно: "Недопустимо е да има ситуация, при която студентите не избират блока си по удобство като локация, а го избират като удобства, свързани с някакъв минимален жизнен стандарт".