Общинарите от ГЕРБ поискаха оставката на Илиян Павлов. Бонев: ГЕРБ оставиха транспорта в кочина
Казусът с транспорта на София доведе до нови взаимни нападки
Казусът с транспорта на София доведе до нови взаимни нападки, разменени между общинарите от различните групи днес в Столичния общински съвет.
Преди началото на заседанието от ГЕРБ-СДС поискаха оставката на заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов, а опонентите им от ПП-ДБ ("Спаси София") ги обвиниха, че от ГЕРБ са оставили транспорта в кочина, а поисканата оставка на Павлов е "предизборна простотия".
Вместо заместник-кметът Павлов да обикаля с мокри кърпички транспортните средства в София, е добре да седне и да си свърши работата, заяви Антон Хекимян на брифинг пред журналисти в СОС, цитиран от БТА.
Искаме оставката на заместник-кмета по транспорт не само заради пропуските в работата му, но и като председател на Съвета за безопасност на движение на децата, абдикира и от този пост, каза и общинският съветник т ГЕРБ-СДС Ваня Тагарева.
По думите ѝ само в рамките на шест месеца това е втората извънредна сесия на СОС. След като решихме проблемите на тема сигурност, трябва да се решават и друг проблем, който Васил Терзиев и екипът му създадоха за по-малко от година, коментира тя.
Тагарева попита защо при положение че транспортните дружества имат задължения от над 25 млн. лв., в доклада е описан заем от 6 млн. лева. На тези въпроси не получих отговор, добави тя.
Тагарева каза, че в доклада на кмета за разрешаване на проблемите в градския транспорт пише и още нещо, което определи като силно възмутително.
"Терзиев уведомява общинските съветници, че държавата дължи 19 млн. лв. на Столичната община", каза Ваня Тагарева, според която кметът не е предприел никакви действия.
Градът ни е "на автопилот" в последната една година, продължи общинският съветник от ГЕРБ-СДС Димитър Вучев.
По думите на Вучев пари има, защото проекти в последната една година не се изпълняват.
"По наша информация по сметките на Столична община има над 600 млн. лв., които стоят и чакат да бъдат насочени в конкретна посока, те са разпределени за проекти, които не започват", каза още общинският съветник. Той заяви, че очакват някой да понесе отговорност, "но това няма да е кметът Терзиев, защото той винаги праща неговите заместници".
От своя страна Борис Бонев, общински съветник и председател на групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") заяви, че проблемът е наследствен и ГЕРБ са оставили столичния транспорт в кочина, а една група в СОС сипе към тях предизборни опорки и обвинения.
"Те оставиха кочина, като техните действия и решения доведоха дружествата на автотранспорта до финансовия крах, който виждаме днес", категоричен беше Бонев и продължи:
"Дружествата, които имат проблеми, са управлявани от ръководства, които са избрани от ГЕРБ, а те имат наглостта да излизат тук и лъжа след лъжа да хвърлят обвинения срещу нас".
По думите му това е "добрата партия, която 20 години съсипвала София".
"Когато си оставил кочина, ти да излизаш тук и да обясняваш как ние носим пълната отговорност, а те добрата партия 20 години, съсипвала София, те били спасявали ситуацията. Това се нарича гьонсуратлък", подчерта Бонев и добави че по-рано днес от групата на ГЕРБ-СДС са били в кабинета на зам.-кмета по транспорт, а сега му искат оставката, което Бонев определи като "предизборна простотия".
"Толкова ли не можете да се овладеете за месец и половина или вашият банкянски началник ви е разпоредил: "Громете!", попита Бонев.
Дълговете на градските предприетия за транспорт в София са наследени от ГЕРБ, когато транспортната рамка беше с дефицит 50 млн. лв., каза и общинският съветник от групата на "Продължаваме Промяната - Демократична България ("Спаси София") Андрей Зографски, цитиран от БТА.
Зографски посочи, че ако днес гласуват доклада за отпускане на заем, това ще бъде втората помощ, която Столичната община дава за градския транспорт в рамките на този мандат. По думите на общинския съветник "много загрижените ни бивши управници не се направили и на 20%". Зографски каза, че поведението на групите в СОС е "дайте да дадем, другари", Според него това не е поведение на десни партии.
Очакват от нас решенията, очакват от нас да осигурим средствата, а те само наддават, заяви Зографски. Той посочи, че общината през Центъра за градска мобилност (ЦГМ) преизпълнява приходната част, а Общината се справя по-добре от това, което е заложено. Огромният проблем е че държавата не покрива задълженията, които ни вмени, добави още той.
Откакто стана ясно за запора в Столичния автотранспорт, със зам.-кмета по транспорт не сме спирали работа, каза Зографски. Той обясни, че запорът се е случил заради скандалния ремонт на депото в "Дружба" направено през 2020 година по инициатива на общинските съветници Карлос Контрера и Стефан Марков, недоразплатено от ръководството на Столичния автотранспорт. Вероятно този случай ще го дадем на прокуратурата, добави Зографски.
И сегашните ръководства на дружествата са назначени от ГЕРБ, защо те тогава търсят подкрепа от зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов и от кмета на София Васил Терзиев и групата на "Спаси София", попита Зографски и заяви, че няма да се поддадат на този натиск.