Дружеството отново поиска увеличение на цената на пътникокилометър - от 2.68 на 3.03 лв. Това означава и увеличение на билета, но не беше коментирано с колко. “В момента реалната цена на пътникокилометър е 3.40-3.50 лв.“, посочи Добранов.
За първите три месеца на т.г. столичният автотранспорт е на загуба от 900 000 лв., въпреки че разходите са ограничени до плащането на заплати, резервни части, горива, масла и застраховки. Като основна причина директорът изтъкна динамично растящата от началото на годината цена на горивата. Освен това се плаща и лизингът на 44 автобуса. Със сегашното финансиране обаче няма как да се закупят новите 50 автобуса, за които вече е обявена процедура за доставка, каза още Добранов.
Дружеството е натрупало и допълнителни разходи от експлоатирането на линиите от втория пакет, отдаден на частници. Спечелилият конкурса “Карат С“ започна поетапното усвояване на пакета от 16 линии от 1 март, а до края на юни експлоатираше само две от тях. Останалите линии се обслужваха от “Столичен автотранспорт“.