БГНЕС
Удължиха срока за магистрала Русе-В.Търново
Проектирането на ново трасе, което да свързва Русе и Велико Търново с автомагистрала, ще се забави.
Причините са в промени в обществената поръчка на Агенция "Пътна инфраструктура", съобщи Topnovini.bg.
Според заданието за изработване на идеен проект за автомагистрала "Русе - Велико Търново" трябва да се проучат минимум три възможни ситуационни варианта по нов терен извън трасето на съществуващия път I-5.
Сравнението на вариантите трябва да включва технико-икономически аспект, като се ползват данните от проектната разработка, включително изводите, посочени в раздел „Транспортно – експлоатационни разходи” и екологичен, и данните, препоръките и изводите, посочени в раздел "Опазване на околната среда".
Задължение в тази част е да се отчете и необходимостта от отчуждаване на земя – по размер на засегнатата площ, по брой имоти, по вид собственост, по вид територия и по предназначение, по стойността на обезщетенията и вноските за промяна на предназначението.
Прогнозната стойност на всички предвидени по обществената поръчка дейности, които според първоначалния вариант следваше да се извършат за срок от 120 дни, е 1 250 000 лв. без ДДС. Оферти или заявления за участие по нея трябваше да се приемат до 7 май 2015 г.
От АПИ обаче са изменили част от условията, като са дали повече време за кандидатстване - до 21 май т.г. Наред с това срокът за изпълнение на поръчката е удвоен от 120 на 240 дни.
Реализацията на самата отсечка на практика ще я свърже с магистрала "Хемус", с което тя има вероятност да стигне до Русе преди първоначално определената й за крайна точка Варна.
Това отваря сериозна възможност магистралата Русе - Велико Търново да получи финансиране по плана "Юнкер", след като България е заявила пред Брюксел проекта като приоритетен, става ясно от публикувани документи на ЕК. Концесия и заем са другите варианти за финансиране, заяви още през април Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Според заданието за изработване на идеен проект за автомагистрала "Русе - Велико Търново" трябва да се проучат минимум три възможни ситуационни варианта по нов терен извън трасето на съществуващия път I-5.
Сравнението на вариантите трябва да включва технико-икономически аспект, като се ползват данните от проектната разработка, включително изводите, посочени в раздел „Транспортно – експлоатационни разходи” и екологичен, и данните, препоръките и изводите, посочени в раздел "Опазване на околната среда".
Задължение в тази част е да се отчете и необходимостта от отчуждаване на земя – по размер на засегнатата площ, по брой имоти, по вид собственост, по вид територия и по предназначение, по стойността на обезщетенията и вноските за промяна на предназначението.
Прогнозната стойност на всички предвидени по обществената поръчка дейности, които според първоначалния вариант следваше да се извършат за срок от 120 дни, е 1 250 000 лв. без ДДС. Оферти или заявления за участие по нея трябваше да се приемат до 7 май 2015 г.
От АПИ обаче са изменили част от условията, като са дали повече време за кандидатстване - до 21 май т.г. Наред с това срокът за изпълнение на поръчката е удвоен от 120 на 240 дни.
Реализацията на самата отсечка на практика ще я свърже с магистрала "Хемус", с което тя има вероятност да стигне до Русе преди първоначално определената й за крайна точка Варна.
Това отваря сериозна възможност магистралата Русе - Велико Търново да получи финансиране по плана "Юнкер", след като България е заявила пред Брюксел проекта като приоритетен, става ясно от публикувани документи на ЕК. Концесия и заем са другите варианти за финансиране, заяви още през април Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).