Тренд: ГЕРБ-СДС е първа политическа сила сред всички възрастови групи, най-младите са при ИТН
Най-образован пък е електоратът на ПП-ДБ - две трети от избирателите им са висшисти
ГЕРБ-СДС е първа политическа сила сред всички възрастови групи, а най-младият електорат е на "Има такъв народ", сочат резултати от екзит пол на социологическа агенция "Тренд". Изследването е финансирано от "Нова броадкастинг груп" и "Евронюз".
ГЕРБ-СДС е първа политическа сила и сред висшистите и хората със средно образование, живеещите в областните центрове и малките градове, показват данните на социолозите. Най-голям дял имат хората на възраст между 40 и 60 г., от областните градове, със средно образование.
"Продължаваме промяната-Демократична България" (ПП-ДБ) се представя по-добре от средното сред по-младите възрастови групи до 40 г., допълват от "Тренд". Близо две трети от всички избиратели на коалицията са с висше образование, а малко под една трета са софиянци. Общо 58% от всички гласували за коалицията са жени.
"Възраждане" се представя най-добре в групата на средната възраст - между 40-59 г., като половината от подкрепилите ги са жители на областните центрове.
Най-младият електорат в страната е на "Има такъв народ", а 40% от всички гласували за партията на Трифонов са под 40 години. Електоратът на МЕЧ също има по-висок дял младежки вот и над една пета от всички подали глас за партията на Радостин Василев са между 18 и 29 години.
Близо половината от гласувалите за "ДПС-Ново начало" са етнически турци. Общо 60% от всички, гласували за партията на Делян Пеевски живеят в селата, а 22% в областните градове, пише в анализа на социолозите.
При "Алианс за права и свободи" малко над две трети от вота е от етнически турци, а 80% от избирателите живеят в селата.
Общо 63% от всички гласували за "БСП-Обединена левица" на тези избори са хора над 60 години. Избирателите им живеят предимно в областните центрове и малките градове.
От "Тренд" допълват, че 65 на сто от всички гласували на изборите са взели решението за кого да гласуват преди кампанията, 16% - в рамките на кампанията, девет на сто - в последните няколко дни, а 8% - в самия изборен ден.