Спират безкрайното явяване на изпити от кандидат-шофьорите - до 4 пъти за 6 месеца
Ще бъдат затегнати и мерките при проверката на техническата изправност на автомобилите
Ще бъде наложен таван на изпитите на кандидат-водачите. Когато се явяваш безкрай, очевидно има проблем при подготовката, а не в изпитите. Това каза служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на участието си в дискусия, посветена на безопасността на движението по пътищата, предаде БТА.
Подготвяната промяна за таван на изпитите предвижда кандидатите да изкарат шофьорска книжка да се явяват максимум четири пъти за шест месеца. Ако и четвъртият път е неуспешен, се връщаш в началото на обучението, посочи министърът.
Стараем се да облекчим административната тежест, основно към учебните центрове и да преминем към дигитализация. Отпадат хартиените учебни картони и дневници. Ще бъде изградена електронна система, която ще съхранява цялата документация, каза още Георги Гвоздейков.
Министърът на транспорта посочи, че ще бъдат затегнати и мерките при проверката на техническата изправност на автомобилите. Гвоздейков обясни, че данните от всеки измервателен уред ще бъдат предавани в реално време в автомобилната администрация, за да може технически неизправни автомобили да не могат да минават преглед.
Министър Гвоздейков подчерта, че за пътната безопасност важен е и човешкият фактор.
Крайно време е да си признаем, че трябва да спрем да говорим по темата как да постигнем високи резултати в пътната безопасност, а да действаме. Да спрем да обвиняваме институциите, че не си вършат работата и няма ефективни закони, защото не е така. Нашето общество не иска да си признае, че основният ангажимент за повишаването на пътната безопасност е на хората, на участниците в движението, посочи той.
Трябва да започнем решаването на проблема още на ниво възпитание на нашите деца - в дома, в училище, в университета. Автомобилите са част от нашето ежедневие. За да постигнем "Визия нула", която търсим в пътната безопасност, трябва да си признаем грешките, каза още Георги Гвоздейков.
В дискусията участват представители на институциите, ангажирани с темата на пътната безопасност, автомобилни инструктори, подготвящи кандидат-шофьорите, както и родители и близки на загинали при произшествия на пътя.
Красимир Георгиев, автомобилен инструктор, призова представителите на институциите за конкретни действия и мерки за затягане на контрола при подготовката на водачите, както и за мерки срещу нарушителите на пътя. Той посочи за пример Франция, където, по думите му, автошколите са общо около 150, а в България са около 1000.
Близки на загинали при пътни инциденти също призоваха институциите за конкретни действия, а не за назидателно говорене. Според много от участниците в дискусията основните проблеми в пътната безопасност са високата скорост, употребата на алкохол и наркотици от някои водачи, както и недостатъчният контрол.