"Спаси София" с план за реформи в транспорта, предлагат 20% съкращение на чиновници
"Ставаме свидетели на класическо изпълнение, в което се създава криза, нагнетява се напрежение, а след това тези, които са я създали, се явяват спасителите", каза Борис Бонев
От "Спаси София" предложиха план план за дългосрочно решаване на проблема с градския транспорт на София, като в него влиза и искане за 20-процентно съкращение на администрацията в четирите транспортни дружества. Това обяви общинският съветник и лидер на формацията Борис Бонев на брифинг в Столичната община.
По думите на Бонев, ставаме свидетели на класическо изпълнение, в което се създава изкуствено криза, нагнетява се напрежението, след това тези, които са създали кризата, се явяват спасителите, коментира Бонев по повод намерението на правителството да отпусне 15 млн. лв. за увеличение на заплатите в градския транспорт на столицата.
По думите на Бонев е хубаво, че държавата се намесва, но това е решение само за тази година.
"Това е класически номер на ГЕРБ, без да има никакви изисквания за последващи реформи", добави Бонев, цитиран от БТА.
"Първата стъпка от плана, който ще предложим, е още от утре временно протестът да спре, а наземният градски транспорт да бъде възстановен за 10 дни", обясни Бонев. Не само за да може учениците да отидат на матура, но и за да се даде време в спокойна обстановка да бъдат проведени преговори", добави той.
Бонев мотивира и другото предложение от плана - за редуциране на чиновниците в четирите транспортни дружества, за които сам обяви през уикенда, че наброяват 700 души.
"Смятаме, че това е най-малкото, което може да бъде направено за софиянци и българските данъкоплатци", каза Бонев. Сред предложенията на "Спаси София" е за поставяне на конкретни цели в контрола на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), т. нар. таргети, които в момента липсват.
"Следващото нещо е да се обсъди реформирането на дружествата "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт", отбеляза Бонев. По думите му, в тези дружества има хора с много идентични отговорности и много големи разминавания в щатните бройки. "Смятаме, че това трябва да бъде уеднаквено и да се опростят структурите на двете дружества", добави той.
Борис Бонев каза още, че общо 72% от недостига е на водачи и ватмани.
"Трябва да бъдат обсъдени условията за трудещите се в градския транспорт, този път, освен заложени, трябва да бъдат и реализирани средствата за изграждане на общежития, санитарни възли и ремонт на депата, защото условията са безобразни", посочи общинският съветник.
"Най-важното е по какъв начин повишаването на заплатите и преодоляването на тази криза в градския транспорт ще работи за пътниците, защото това е система, която трябва да дава услуга на пътниците", добави Бонев.
Общинският съветник Андрей Зографски каза, че само за платеното паркиране са ангажирани 600 души от ЦГМ, въпреки че вече има вградена система за контрол.