Виновна за това, че в София все още няма завод за боклука, е държавата, защото съм наблюдавал какво се правеше. Човекът, който назначи ГЕРБ, за да се занимава със завода за боклука, издейства разрешително за строителство на завод. Това се оценява от хората, обяви Диков. Според него инфраструктурата, чистотата и дисциплината на движение са най-големите проблеми на столицата.
Има корупция в общината, но корупцията се бори, когато изрежеш възможността на чиновника да се корумпира, коментира той.
Две години нямаше решение какво ще се прави, след като беше спряно балирането, обяви обаче Желю Бойчев от групата на Коалиция за България в СОС.
Той отчете, че съветниците от Коалиция за България са сигнализирали за опорочения конкурс за отдаване на линии на транспорта на частни изпълнители. Сигналът е внесен в прокуратурата.
Според Бойчев има нарушения във всички обществени процедури по почистване на столицата. Сигнализирахме и за директорът на фирма "Автотранспорт" Асен Добринов, който остана в общината след уволнението на зам. кмета по транспорта Велизар Стоилов, посочи Бойчев. Друга обществена поръчка за 25 трамвая беше спряна, заради наш сигнал обясни той. Добър градски транспорт е решение за задръстванията в София, заяви Диков.
До 3 години и половина задръстванията ще намалеят, ангажира се главният архитект на София.
Догодина трябват 100 млн. лв, за да се изпълни инвестиционната програма за метрото. Не е достатъчно да се строи метро, нужно е да се разгледа и довеждащият транспорт до метрото. Общинското предприятие по транспорт обаче трябва да работи с 1 лев по-ниска цена, отколкото щяха да го правят частните, обясни Бойчев.
От 2003 г. е сменен механизмът на финансиране на дейностите на общината, абсурдно е да се говори, че в София ще се върнат 50 % от данъците на гражданите, коментира Бойчев.