Официален сайт
Нанков: С тол система за 6-7 г. ще оправим пътищата
При функционираща тол система до 6-7 г. ще сме готови с пълната рехабилитация на републиканската пътна мрежа.
Това съобщи по БТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той обясни, че заради системното недофинансиране на сектора 8000 км от общо 20 000 км републиканска пътна мрежа са в лошо или много лошо състояние. Сега годишно се рехабилитират 400-450 км годишно.
С въвеждането на тол системата и очакваните от нея приходи около 1 милиард лева годишно, ще има финансиране за 3-4 пъти повече републикански пътища. Така че за 6-7 години ще сме готови с пълната рехабилитация на републиканската пътна мрежа, обясни министърът, цитиран от прессъобщение на МРРБ.
В момента за ремонти на републикански пътища се разходват по 40-50 млн.лв. годишно, още толкова – за поддръжка на общинските пътища. Или общо близо 100 млн.лв. на година.
„Но това са палиативни и краткосрочни ремонти“, обясни министърът. „Затова политиката на правителството е насочена към пълната рехабилитация на републиканската пътна мрежа, за да не си говорим всяка година за дупки и за преасфалтиране“, добави той.
„Факт е, че държавата не е имала достатъчно финансов ресурс досега, затова и търсим вариант за кардиналното решаване на въпроса“, допълни още министърът.
От една страна това ще бъде постигнато чрез приходите от тол системата, която се очаква да генерира приходи още през 2019 г. На второ място е финансиране с бюджетни средства. И на трето място – Европейската комисия създава специален инструмент, насочен към пътната безопасност за периода 2020 – 2030 г.
„Част от пътната безопасност е именно експлоатационното състояние на настилката, маркировките, мантинелите, знаците и други елементи“, каза министър Нанков.
По разчети на АПИ, за да бъдат републиканските пътища безопасни, са нужни около 3 млрд. лв. „Тези данни са подадени на МВР, което ще ги обобщи и предостави на Европейската комисия“, обясни Нанков.
През май месец ще има дискусия по темата пътна безопасност, за което ЕК подготвя Стратегическа рамка за пътна безопасност за 2020-2030 г. През тази година ще започне реалното строителство на 25 км от автомагистрала „Хемус“.
Следващия вторник започва изграждането на 9,3 км от Ябланица до п.в. „Боаза“ и се очаква да бъдат изпълнени предсрочно за година и половина. До два месеца ще стартира строителството на още 16 км от автомагистралата между п.в. „Белокопитово“ и п.в. „Буховци“.
С новия вариант на проекта на още 52 км от „Хемус“ до разклона Плевен-Ловеч, ще бъдат спестени 350 млн. лв. на държавния бюджет, тъй като се изключват първоначално заложените три тунела и 17 други инженерни съоръжения. Предвидената скорост на движение по автомагистралата в този участък е 130 км/ч. За тези 52 км още тази година ще пристъпим към избор на изпълнител и ако няма обжалвания на тръжната процедури и ако времето позволи, още есента-зимата ще започнем строителството, обясни министърът.
Още 85 км ще се проектират тази година, а реализацията им ще стартира във втората половина на 2019 г. Днес изтича срокът в Агенцията за обществени поръчки по одобряване на проектната документация и както поехме ангажимент, стартираме с тръжната процедура за участъка от Мездра до Ботевград на пътя от Видин, каза Николай Нанков. Тези 34 км ще бъдат рехабилитирани и разширени с още две ленти.
През 2018-та година предсрочно ще завърши разширяването на пътя между градовете Пловдив и Асеновград. Трасето ще бъде с магистрални габарити. Дейностите по него са финансирани по Оперативна програма „Региони в растеж“. По програмата ще бъдат рехабилитирани общо 27 пътни отсечки в страната. Част от тях са пътят от Враца до пещерата Леденика, между Кубрат и Тутракан, Разград и Търговище и други. Тази година ще продължи ремонтът на тунелите и мостовите съоръжения по автомагистралите, коментира още министърът.
С въвеждането на тол системата и очакваните от нея приходи около 1 милиард лева годишно, ще има финансиране за 3-4 пъти повече републикански пътища. Така че за 6-7 години ще сме готови с пълната рехабилитация на републиканската пътна мрежа, обясни министърът, цитиран от прессъобщение на МРРБ.
В момента за ремонти на републикански пътища се разходват по 40-50 млн.лв. годишно, още толкова – за поддръжка на общинските пътища. Или общо близо 100 млн.лв. на година.
„Но това са палиативни и краткосрочни ремонти“, обясни министърът. „Затова политиката на правителството е насочена към пълната рехабилитация на републиканската пътна мрежа, за да не си говорим всяка година за дупки и за преасфалтиране“, добави той.
„Факт е, че държавата не е имала достатъчно финансов ресурс досега, затова и търсим вариант за кардиналното решаване на въпроса“, допълни още министърът.
От една страна това ще бъде постигнато чрез приходите от тол системата, която се очаква да генерира приходи още през 2019 г. На второ място е финансиране с бюджетни средства. И на трето място – Европейската комисия създава специален инструмент, насочен към пътната безопасност за периода 2020 – 2030 г.
„Част от пътната безопасност е именно експлоатационното състояние на настилката, маркировките, мантинелите, знаците и други елементи“, каза министър Нанков.
По разчети на АПИ, за да бъдат републиканските пътища безопасни, са нужни около 3 млрд. лв. „Тези данни са подадени на МВР, което ще ги обобщи и предостави на Европейската комисия“, обясни Нанков.
През май месец ще има дискусия по темата пътна безопасност, за което ЕК подготвя Стратегическа рамка за пътна безопасност за 2020-2030 г. През тази година ще започне реалното строителство на 25 км от автомагистрала „Хемус“.
Следващия вторник започва изграждането на 9,3 км от Ябланица до п.в. „Боаза“ и се очаква да бъдат изпълнени предсрочно за година и половина. До два месеца ще стартира строителството на още 16 км от автомагистралата между п.в. „Белокопитово“ и п.в. „Буховци“.
С новия вариант на проекта на още 52 км от „Хемус“ до разклона Плевен-Ловеч, ще бъдат спестени 350 млн. лв. на държавния бюджет, тъй като се изключват първоначално заложените три тунела и 17 други инженерни съоръжения. Предвидената скорост на движение по автомагистралата в този участък е 130 км/ч. За тези 52 км още тази година ще пристъпим към избор на изпълнител и ако няма обжалвания на тръжната процедури и ако времето позволи, още есента-зимата ще започнем строителството, обясни министърът.
Още 85 км ще се проектират тази година, а реализацията им ще стартира във втората половина на 2019 г. Днес изтича срокът в Агенцията за обществени поръчки по одобряване на проектната документация и както поехме ангажимент, стартираме с тръжната процедура за участъка от Мездра до Ботевград на пътя от Видин, каза Николай Нанков. Тези 34 км ще бъдат рехабилитирани и разширени с още две ленти.
През 2018-та година предсрочно ще завърши разширяването на пътя между градовете Пловдив и Асеновград. Трасето ще бъде с магистрални габарити. Дейностите по него са финансирани по Оперативна програма „Региони в растеж“. По програмата ще бъдат рехабилитирани общо 27 пътни отсечки в страната. Част от тях са пътят от Враца до пещерата Леденика, между Кубрат и Тутракан, Разград и Търговище и други. Тази година ще продължи ремонтът на тунелите и мостовите съоръжения по автомагистралите, коментира още министърът.