БТА
Нанков: С или без пари от ЕС ”Струма” ще се строи
С европейско или с национално финансиране, държавата е длъжна да довърши магистрала "Струма". В противен случай губим пари.
Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков пред български журналисти в Брюксел. Той коментира темата на съвместна пресконференция с министрите на туризма Николина Ангелкова и на околната среда и водите Нено Димов след срещите им в Европейската комисия, посветени на проекта, съобщи БТА.
Магистралата е важен проект от гледна точка на туризма и околната среда, посочи Ангелкова. Запознахме ЕК с напредъка по проекта, уверихме ги, че ще бъдат прозрачно информирани, че ще бъдат чути всички предложения и коментари на съответните страни, добави тя. По нейните думи представителите на ЕК подкрепят желанието на правителството проектът да приключи в рамките на сегашния бюджет на ЕС.
По думите на министър Нанков, магистралата трябва да бъде готова до края на 2023 г., иначе страната ни "губи" средства. Той отбеляза, че при подобно развитие средствата може да бъдат насочени към проекти в Северна България. По неговите думи песимистичният вариант е строежът на новите участъци да започне през 2019 година.
Нанков определи проекта като геостратегически, като наднационален приоритет и част от коридор 4, който преминава само през държави от ЕС. От страна на ЕК не съществуват препятствия, по-скоро могат да бъдат породени от обжалването на екологичните процедури. Това е районът в страната с най-висока сеизмична активност, добави Нанков.
Той посочи, че всички заинтересовани страни, местната общност, неправителственият сектор, ще бъдат включени в обсъждането и взимането на съответното решение. Нашето желание е през октомври да има одобрение, това е най-тежкият участък от двайсетина километра от националната пътна мрежа, посочи Нанков.
Министърът на околната среда и водите Нено Димов заяви, че вариантите за строеж защитават всички видове живот в района, включително човешкия. Той съобщи, че е постъпила е документацията за оценка на въздействието на проекта и процедурата по оценка е започнала.
Димов добави, че за да има възможно най-голяма защита на биоразнообразието, е определен срок от около два месеца за обсъждането на възможно най-широка основа.
Магистралата е важен проект от гледна точка на туризма и околната среда, посочи Ангелкова. Запознахме ЕК с напредъка по проекта, уверихме ги, че ще бъдат прозрачно информирани, че ще бъдат чути всички предложения и коментари на съответните страни, добави тя. По нейните думи представителите на ЕК подкрепят желанието на правителството проектът да приключи в рамките на сегашния бюджет на ЕС.
По думите на министър Нанков, магистралата трябва да бъде готова до края на 2023 г., иначе страната ни "губи" средства. Той отбеляза, че при подобно развитие средствата може да бъдат насочени към проекти в Северна България. По неговите думи песимистичният вариант е строежът на новите участъци да започне през 2019 година.
Нанков определи проекта като геостратегически, като наднационален приоритет и част от коридор 4, който преминава само през държави от ЕС. От страна на ЕК не съществуват препятствия, по-скоро могат да бъдат породени от обжалването на екологичните процедури. Това е районът в страната с най-висока сеизмична активност, добави Нанков.
Той посочи, че всички заинтересовани страни, местната общност, неправителственият сектор, ще бъдат включени в обсъждането и взимането на съответното решение. Нашето желание е през октомври да има одобрение, това е най-тежкият участък от двайсетина километра от националната пътна мрежа, посочи Нанков.
Министърът на околната среда и водите Нено Димов заяви, че вариантите за строеж защитават всички видове живот в района, включително човешкия. Той съобщи, че е постъпила е документацията за оценка на въздействието на проекта и процедурата по оценка е започнала.
Димов добави, че за да има възможно най-голяма защита на биоразнообразието, е определен срок от около два месеца за обсъждането на възможно най-широка основа.