"Има автомобили, на които ще се вдигне данъкът, има автомобили, на които ще бъде намален данъкът. На по-старите автомобили увеличението е средно между 2 и 12-13 лева на годишна база, което е изключително малко в сравнение с ефекта, който целим", заяви кметът на Бургас и зам.-председател на ГЕРБ Димитър Николов пред БНТ по повод законовите промени, станали един от поводите за масовите протести в страната.

"Идеята за въвеждането на този данък беше от страна на местната власт и то от няколко години с идеята е да се помогне особено на големите градове", заяви Николов.

По думите му тези мерки ще мотивират собствениците на голяма част от автомобилите, които са изключително стари или не се ползват, да се разделят с тях, както и да имат мотив да купуват нови автомобили, които екологично са много по-чисти.

"Нашето опасение, че в следващите години, имайки предвид силната кампания в западните държави за спиране от движение особено на дизеловите автомобили ще бъдем залети от автомобили втора употреба, които ще замърсяват околната среда. Ефектът от това ще бъде в направленията здравеопазване и околна среда, защото 35% от замърсяването в градовете идва от автомобилния трафик", каза още кметът.

Той обясни, че всяка община е ангажирана да определи конкретни ставки, спрямо спецификата на района.

Вчера президентът Румен Радев наложи вето върху промените на Закона за корпоративното подоходно облагане, с които се въвеждат по високи данъци за по-старите коли.

Измененията предвиждат да отпаднат отстъпките за старите автомобили, което ще вдигне налога за колите произведени преди 2005 г. с до 50%. Няма да има данъчно облекчение за автомобили с допълнително монтирана газова уредба.