Аз избрах да подходя държавнически, да постъпя отговорно спрямо обществото и хората, вместо да си подсигуря комфортна политическа кариера, каза в предаването "Лице в лице" по бТВ служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, който прие да бъде транспортен министър и в служебния кабинет и беше изключен от "Продължаваме промяната" (ПП).

Той обясни, че е получил обаждане за среща с издигнатия за служебен премиер Димитър Главчев и на нея му е изложил обстановката в Министерството на транспорта, какви са предизвикателствата пред сектора, какво е важно да се направи. "След излагането на моите тези получих предложението да остана като министър", добави Гвоздейков.

Служебният министър на траспорта допълни, че е уведомил съпредседателя на ПП Кирил Петков за поканата за разговор, тъй като именно Петков го е предложил за поста в правителството на Николай Денков.

"Разговорът с Кирил Петков беше доста емоционален. Аз направих всичко възможно да изложа моите мотиви и защо го правя. Да, останах неразбран, нормално е. Кирил Петков е лидер на политическа партия и той гледа процеса под съвсем друг ъгъл, но в крайна сметка всеки трябва да носи отговорност за собствените си решения", коментира той.

Никога, въпреки че съм изключен от партията, това е тяхно право, такива са изискванията, такъв е уставът, никога няма да чуете от моята уста дума срещу Кирил Петков, срещу Асен Василев, тъй като трябва да има колегиалност, възпитание и респект, допълни Гвоздейков.

Като основна причина да остане на поста Георги Гвоздейков изтъкна проектите по Плана за възстановяване и устойчивост, свързани с модернизацията на железопътния транспорт, които са на стойност над 1,5 млрд. лева и имат срок на изпълнение август 2026 година.

Миналата седмица вече има избран изпълнител за една част от влаковете - за двуетажните влакове, предстои да бъде подписан договор. Тази седмица в края трябва да бъдат отворени офертите за доставка на 35 мотрисни влака и трябва да бъде довършен процесът по избор на изпълнител и сключване на договор по тази процедура, като трябва да бъде проведена нова процедура за доставка на още 20 друг тип влакове.

Тук е основният риск от изгубването на тези средства и ако тези процеси не се управляват правилно, означава, че България няма да достигне до така желаната, мечтана цел от обществото - да модернизираме железопътния транспорт, каза още Гвоздейков. Той подчерта, че всички процеси се контролират от Европейската комисия, а документите минават през проверка и в Министерството на финансите.

Към 22-24 април трябва да пристигне изпитващ пилот, който да завери направения от нашите пилоти нальот на медицинския хеликоптер и той да бъде въведен в експлоатация, каза още Георги Гвоздейков. Процедурата по изпълнението на необходимите часове все още не е завършена, но четирима пилоти вече са ги достигнали, обясни служебният министър.

По план през юни се очаква вторият хеликоптер, работи се активно за изграждането на временната база в Сливен, където ще бъде позициониран хеликоптерът и в края на годината трябва да пристигне третата въздушна линейка.