"Те направиха безумия и сега се оправдават с мен, сигурно още години наред ще есе оправдават с мен". Така бившият кмет на София и настоящ депутат от ГЕРБ-СДС Йорданка Фандъкова коментира сагата с реорганизацията на движението около НДК, предаде БНТ.

Вчера Върховния административен съд постанови Столична община да прекрати новата организация на движение по бул."Витоша", бул."Патриарх Евтимий" и ул."Проф. Фритьоф Нансен".

На въпроса как може да не е имало общ план за организация на движението от няколко години, тя отговори:

"Има процедура. Ако се прочете внимателно решението на съда, ще стане ясно, че ако няма план, има процедури, с които могат да се правят такива по-малки организации. Хората виждат и оценяват това, което те правят, могат или не могат".

Относно твърденията на "Спаси София", че всички ремонти в столицата от 2017 г. насам са незаконни, Фандъкова призова: "Нека ги оспорят".

Вчера общинският съветник Борис Бонев заяви, че изтеклият още през 2017 г. генерален план за организация на движение в столицата е една от най-големите бомби, заложени от предишното управление на Столичната община". Затова, според него сега се намираме се в "безпрецедентна ситуация с тежки последици за общините в цялата държава".

Съдът казва, че трябва да се спре изпълнението на организацията на движението, на фактическите действия по нея. Няма връщане на старата организация на движение, подчерта Бонев. Той обаче обърна внимание, че големият проблем са последствията от това решение на съда, защото той казва, че при липса на генерален план за организация на движение, какъвто София няма от 2017 г., всички организации на движението са незаконни. Това означава, че без действащ генерален план за организация на движение всички промени в организацията на движението в страната са незаконни, посочи Борис Бонев. Той заяви, че предишните управляващи са имали законово задължение да изработят генерален план за организация на движението.

И призова кметовете и общинските съвети на всички общини в България да започват процеса по изработването на генерални планове за организация на движението, защото, по думите му, сега всеки може да обжалва и да спира всякакви мерки за организация на движението.