"Има много законопроекти на опозицията, които не стигат до пленарна зала и е време председателите на комисии да започнат да ги вкарват в дневния си ред". Това каза зам.-председателят на ПГ на "БСП за България" Драгомир Стойнев. Той заяви, че не е нормално такива закони като Наказателният кодекс - внесен от опозицията, Законът за лихвоточките, който не се разглежда от комисията по бюджет и финанси, Законът за доброволчеството, Културният чек не се допускат до пленарна зала.

"Ако управляващите не сте съгласни с тях, можете да гласувате против, но ние искаме да бъдат чути и приети нашите предложения", каза още Стойнев.

Иван Ченчев: Настояваме Законът за младежта да влезе в пленарна зала! Важен е за младите хора

"Три пъти от парламентарната трибуна БСП внася предложение за разглеждане на Закон за младежта. В него има въпроси, които са важни за младите хора в България, затова толкова настояваме той да се разгледа". Това каза народният представител от ПГ на "БСП за България" Иван Ченчев. Той припомни, че тази нужда е заявена от младежките организации, миналата година на младежката среща във Варна. "Настояваме този Закон за младежта да влезе в пленарна зала, за да създадем условия за доброволчество и решаване на проблемите на младите хора, които в момента се неглижират", заяви Ченчев.

Георги Свиленски: Законопроектът за автомобилната камара трябва да се гледа от няколко комисии в НС, а не само от транспортна

"Преди седмица, в деловодството на НС е внесен законопроект за автомобилната камара. Той е разпределен само в комисия по транспорт". Това заяви зам.-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски от парламентарната трибуна. Той обясни, че законопроектът касае отнемане на правомощия на министъра на транспорта и преструктуриране на дейности в Министерството на транспорта.

"Недопустимо е един законопроект, внесен от народни представители, да не бъде гледан в правна комисия. Там има много правни въпроси и се нуждаем от експертизата им", категоричен е народният представител. Според него този законопроект въвежда нова регулация в бранша, което неминуемо ще доведе до санкции от ЕК, ако не му бъде обърнато внимание и от Комисията по европейски въпроси.

"Най-важното - в мотивите на законопроекта, както и в медиите, се налага теза, че с този законопроект се слага край на корупцията в Министерството на транспорта. Задължително трябва да бъде гледан и от Комисията за борба с корупцията. Ако те подкрепят този законопроект, като мярка за борба с корупцията, следващата мярка, която ще предложа е - да закрием Министерството на транспорта и да го направим в частни структури, изнесено извън държавната администрация, за да се преборим с корупцията в този сектор", каза още Георги Свиленски.