Близо 22 000 души загинали на пътя за 20 години
От началото на годината в страната при пътни произшествия са загинали 711 и са ранени 7206 души.
25
133
Това съобщи пресцентърът на МВР по повод днешния Световен ден в памет на жертвите на пътно-транспортни злополуки. През периода 1990-2009 г. при катастрофи в страната са загинали 21 773, а ранените са 168 007. Близо една трета от тежко ранените остават инвалиди за цял живот. Всеки четвърти от загиналите на пътя е дете, юноша или младеж до 24-годишна възраст.
По повод днешния ден транспортният министър Александър Цветков коментира в предаването на БНР "Неделя 150", че в момента по пътищата на страната има множество неподготвени водачи. Изводът му идва от факта, че около 25% е намаляла успеваемостта на кандидатите след въвеждането на системата от видеокамери в учебните автомобили. Намалихме корупцията сред автоинструктурите и фиктивното обучение на кандидат-водачите, посочи министърът.
Той е категоричен, че само от тази мярка подготовката на шофьорите е станала по-добра. От друга страна, допълни Цветков, е засилен натискът върху неизправните автомобили. Над 220 000 проверки са извършили органите на ДАИ през тази година. Съставени са над 19 000 акта. 15 от тях са за неизрядни училищни автобуси, които са спрени от движение веднага, още след първите проверки. Той коментира и въвеждането на гаранция при покупката на автомобили втора употреба. „Българите започнаха да стават все по-претенциозни купувачи и са все по-малко склонни да купуват стари автомобили в лошо състояние. Това накара много автокъщи да се присъединят към Асоциацията на вносителите на автомобили и да започнат да предлагат коли с гаранция, които са изправни и годни за движение. Който иска, разбира се, може да си купи, както до сега, и кола без гаранция”, посочи транспортният министър.
По думите му транспортната система на междуградските автобуси се е „изродила” с годините и вече не предлага качествено обслужване на гражданите. „За да се прилагат единни критерии и да има конкуренция, преценихме, че конкурсите за даване на линиите ще останат в общините, но със задължителното условие, че те ще бъдат съобразени с европейските изисквания и във формат на поръчки по Закона за обществените поръчки”, коментира Александър Цветков. Той увери, че между първо и второ четене на закона за транспортните превози ще отпадне изискването, което провокира страхове, че няма да има редовни превози до малките общини с население под 30 000 души.
„Това е договорено с министерството на транспорта и автомобилния бранш”, каза министърът. Ще бъде въведено друго изискване в закона – за отстояние на маршрутните разписание на линиите по идентични направления: „така ще има задължително отстояние във времето и няма да се получава нелоялна конкуренция и надпреварване за всеки пътник”.
По повод днешния ден транспортният министър Александър Цветков коментира в предаването на БНР "Неделя 150", че в момента по пътищата на страната има множество неподготвени водачи. Изводът му идва от факта, че около 25% е намаляла успеваемостта на кандидатите след въвеждането на системата от видеокамери в учебните автомобили. Намалихме корупцията сред автоинструктурите и фиктивното обучение на кандидат-водачите, посочи министърът.
Той е категоричен, че само от тази мярка подготовката на шофьорите е станала по-добра. От друга страна, допълни Цветков, е засилен натискът върху неизправните автомобили. Над 220 000 проверки са извършили органите на ДАИ през тази година. Съставени са над 19 000 акта. 15 от тях са за неизрядни училищни автобуси, които са спрени от движение веднага, още след първите проверки. Той коментира и въвеждането на гаранция при покупката на автомобили втора употреба. „Българите започнаха да стават все по-претенциозни купувачи и са все по-малко склонни да купуват стари автомобили в лошо състояние. Това накара много автокъщи да се присъединят към Асоциацията на вносителите на автомобили и да започнат да предлагат коли с гаранция, които са изправни и годни за движение. Който иска, разбира се, може да си купи, както до сега, и кола без гаранция”, посочи транспортният министър.
По думите му транспортната система на междуградските автобуси се е „изродила” с годините и вече не предлага качествено обслужване на гражданите. „За да се прилагат единни критерии и да има конкуренция, преценихме, че конкурсите за даване на линиите ще останат в общините, но със задължителното условие, че те ще бъдат съобразени с европейските изисквания и във формат на поръчки по Закона за обществените поръчки”, коментира Александър Цветков. Той увери, че между първо и второ четене на закона за транспортните превози ще отпадне изискването, което провокира страхове, че няма да има редовни превози до малките общини с население под 30 000 души.
„Това е договорено с министерството на транспорта и автомобилния бранш”, каза министърът. Ще бъде въведено друго изискване в закона – за отстояние на маршрутните разписание на линиите по идентични направления: „така ще има задължително отстояние във времето и няма да се получава нелоялна конкуренция и надпреварване за всеки пътник”.