Гражданско недоволство в Пловдив беше предизвикано от мащабния строителен проект до река Марица, за да бъде изградено кръстовище на две нива. На протеста нямаше представители на община Пловдив, по-късно обаче трима заместник-кмета и главният архитект на града свикаха импровизирана пресконференция.

Заместник-кметът Пламен Райчев обяви, че администрацията няма никакво намерение да се откаже от проекта. За него е имало обществено обсъждане миналата година и има изготвен анализ. Още тогава станало ясно, че той се припокрива с част от друг реализиран европейски проект, но можело да се приеме, че новият ще надгражда предишния.

"След като ние изчислихме сумата на припокриващите се дейности, тя е около 400 хиляди, чакаме решение на оперативната програма, дали трябва ние да възстановим тези средства - официално решение", заяви.Пламен Райчев, цитиран от БНТ.

Според общината пропадане на булеварда заради пробива не е възможно, тъй като са направени предварителни проучвания. Обмисля се обаче как велоалеята да минава през подлеза, за да не се прекъсва.

"Всеки месец в Пловдив влизат и излизат 6 млн. автомобила. Има ли кръстовище по-функционално от това, което е на две нива? Да има, на три и на четири. Покажете ми, кое кръстовище в Пловдив може да бъде развито на две нива?", попита зам.кметът Анести Тимчев.

От общината допълниха, че в архива няма информация докъде стигат основите на моста на река Марица в близост, но опасенията на арх. Чавдар Тенев, че може да пропадне, били хипотеза.

"Ние в екипа нямаме такива опасения, че основите на моста могат да бъдат подкопани, но когато започнат същинските строителни дейности в района ще се открият тези конструкции и евентуално ще се търси конструктивно решение", каза още Пламен Райчев - зам.-кмет на община Пловдив.

Няма друго решение обаче за дърветата в обсега на проекта. Тяхната сеч вече започна.

"Ще се наложи развивайки този град да премахваме определена зелена растителност. Повярвайте ми с мъка го казвам и с огромно съжаление - важното е не това, важното е ние да я възстановяваме, умножаваме и многократно увеличаване - запазвайки там, където е възможно", каза още Анести Тимчев.

Екипът на кмета Здравко Димитров е готов на среща с протестиращите, за да отговорят на всичките им въпроси като този: защо проектът се изпълнява на инженеринг, а няма обществена поръчка за всяка дейност.

"Това решение беше взето, защото бяхме притиснати много от срокове. Знаете, че когато се обявят няколко обществени поръчки, в случая ако бяха обявили поръчката за проектиране, това щеше да отнеме от 6 до 9 месеца, да изберем проектант, да изберем изпълнител. А ние нямахме толкова време, защото кредита, който ние в момента усвояваме, е с падеж 2023 година. Ние до края на 2023 г. трябва да сме го построили", обясни още Пламен Райчев.

От администрацията заявиха още, че цялата документация за изготвения анализ как кръстовището на две нива ще облекчи трафика предстои да бъде качена на сайта на общината.