Протест и викове "Оставка" на първата копка за пробива под Водната палата (снимки)
Строителните дейности започват в зоната по бул. "Марица-юг", заключена между ул. "Никола Войводов" и бул. "Цар Борис III Обединител", където движението за автомобили е затворено
Днес започват строителните дейности по пробива под Водната палата в Пловдив. Зам.-кметовете Пламен Райчев и Тодор Чонов дадоха старт на проекта. Шефът на Института по пътна безопасност Богдан Милчев също присъства на церемонията.
Транспортният възел между булевардите "Цар Борис III Обединител" и бул. "Марица - юг" ще стане на две нива и ще се премахне сегашното кръгово.
"Това е най-добрият вариант за движение в тази невралгична зона. Смятаме, че сме избрали най-добрия вариант за това кръстовище, не само откъм организация на движението, но откъм щадене на средата - парковете, както и близостта с река Марица", заяви зам.-кметът по строителство Пламен Райчев.
Колегата му по транспорт Тодор Чонов допълни, че след реализацията на проекта кръстовището ще е много по-лесно за преминаване, както и за регулиране на трафика. "Използваме опита на развитите градове, където кръстовищата на две нива са предпочитани пътни съоръжения. Идеята е бул. "Марица-юг" да стане скоростен, без светофари, да може движението изток-запад да се изнася много по-бързо и същевременно трафикът по бул. "Цар Борис III Обединител" да бъде много по-облекчен, особено в пиковите часове", каза още Чонов.
След реализацията на пробива кръстовището между булевардите "Цар Борис III Обединител" и бул. "Марица-юг" ще стане на две нива, а сега съществуващото кръгово движение ще бъде премахнато.
Строителните дейности започват в зоната по бул. "Марица-юг", заключена между ул. "Никола Войводов" и бул. "Цар Борис III Обединител", където движението за автомобили е затворено.
Алтернативно пловдивчани и гости на града могат да използват бул. "Шести септември", като ОП "Организация и контрол на транспорта" ще регулират светофарите на пл. "Житен пазар" и на Баня Старинна, за да осигурят по-дълга зелена светлина.
Стойността на проекта 9,2 млн. лв., а срокът за изпълнение 17 месеца. Средствата са част от 30-милионния заем, който Община Пловдив взе от Фонда за устойчиви градове.
Изпълнението на проекта е възложенно на фирма ИССА 2000.
Наскоро стана ясно, че на бъдещото кръстовище ще има само десни завои. Обръщането на посоката на движение ще става на най-близките кръстовища, тъй като технически не е възможно директно да се слезе от локалните платна на долното ниво.
По време на днешната церемония за първа копка на проекта група граждани се обявиха срещу старта на проекта, скандирайки "Оставка".