3 месеца гратисен период ще имат пловдивчани и гостите на града за да свикнат с новите неща при въвеждането на електронното таксуване от 1 април. Това съобщи кметът на Пловдив Иван Тотев след проведената втора среща с превозвачите.

„Очакваме всички тези промени да предизвикат сериозен хаос в първите дни и за да го избегнем, в началото ще се работи и по старата система“, обясни Тотев.

От април общината ще продава картите чрез автоматите за презареждане и на гишетата. Първото издаване на картата ще бъде безплатно, като на нея ще има идентификационен номер, както и снимка на притежателя. При изгубване гражданите ще трябва да заплатят стойността, която ще се определи с решение на Общинския съвет.

Новите карти ще могат да бъдат зареждани от всички автомати на територията на Пловдив, с което според кмета вече няма да има опашки за това.

"Искаме да намерим най-добрия вариант, който да бъде удобен за гражданите", каза Тотев.

През тримесечния гратисен период кондукторите ще продават билети, ще помагат на гражданите и ще следят за това дали имат необходимите превозни документи.

Кметът припомни, че са предвидени общо 12 вида различни документи за пътуване, които включват почасови и дневни билети за една или няколко линии, чрез валидиране на „смарт карта“ и билет за 10 броя еднократни пътувания за всички линии. Ще има и едноседмични карти, валидни за една или няколко линии, както и 3,6,9 и 12-месечни карти, за всички рейсове на „смарт карта“. Ще бъдат запазени и преференциалните карти за пътуване, които също ще имат електронни варианти. Електронната непреференциална карта (смарт карта) позволява многократно зареждане на различни превозни документи. На една карта могат да се заредят до пет превозни документа едновременно. Картата разполага с електронен портфейл.