Ако пътувате в Европейския съюз или извън него, но ползвате услугите на европейска авиокомпания, имате някои основни права, съобщава bTV.
Обезщетение или специално съдействие може да получите в четири основни случая: при отказан достъп на борда, отмяна на полет, закъснение или промяна на пътническата класа.
От "Гражданската въздухоплавателна администрация" ни препоръчват добре да се запознаем с правата си.
"Най-напред трябва да внимават още при закупуването на билета, избора на компанията. Второ - при купуването на билета да се запознаят с всички условия. Когато тръгнат да пътуват, не е лошо да погледнат и нашия сайт на "Гражданската авиация", заяви Михаил Захариев, главен секретар ГД "Гражданската въздухоплавателна администрация".
Тази неделя, например, десетки пътници на нискотарифна авиокомпания прекараха осем часа на летище София в очакване на полета си до Виена. При отложен полет, както е в случая, въздушният превозвач трябва да осигури безплатна храна и напитки и два телефонни разговора. Настаняването в хотел също е за негова сметка. При закъснение с повече от пет часа, превозвачът трябва да предложи и да върне парите. Всеки недоволен пътник може да потърси правата си или директно от авиопревозвача или чрез българската "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Важно е да знаете обаче, че финансово обезщетение се изплаща само в случай на отмяна на полет и отказан достъп на борда, но не и при закъснение.
Разбира се, винаги може да потърсите правата си и в съда.