Това каза днес по време на показанията си пред Окръжен съд Плевен вторият кондуктор на композицията Малинка Георгиева, прададе Дарик радио.
По думите й - теоретични противопожарни занятия се провеждат веднъж на три месеца, но практически занятия никога не са правени. Преди да се яви на смяна, всеки от екипажа на влака трябва да мине на лекарски преглед, заяви още Георгиева, но признна, че реално такъв се прави само ако има някакви оплаквания. Самата кондукторка преди започването на смяната е занесла и задължително изискуема бележка, че не е консумирала алкохол, но на практика никой не е правил проба за наличие на такъв.
Както вече е известно шафнерът на влака е бил употребил алкохол малко преди инцидента.
По време на съдебното заседание стана ясно и че същият ден във влака не е имало полиция, а единствената комуникация се е осъществявала чрез един служебен телефон, който е бил у началник-влака Иванка Костадинова.
Днес се разбра и че ремонтите по вагоните се отразяват само в т.нар. работни тетрадки и в никакъв официален документ. Около две седмици преди да пламне, кушет-вагонът е бил ремонтиран заради осветителни тела.
Делото за пожара във влака София- Кардам продължава с разпити на свидетели, от които не се явиха трима. Една част от редовно призованите за днес вещи лица ще бъдат изслушани на утрешното заседание на съда.