На заседанието на комисията по транспортна политика на СОС днес беше решено предложението да се представи на работната група, която трябва да даде предложения за оптимизация на маршрутите на наземния транспорт във връзка с пускането на метрото от "Младост 1" до "Обеля", предаде БТА.
От Центъра за градска мобилност предлагат да се закрие автобусна линия 313 от "Младост 1" до Централна гара, като по този начин ще се разтовари движението по бул. "Ал. Малинов".
От Центъра предлагат още да се обединят маршрутите на автобусни линии 76 и 94, като новата 94-та ще се движи от Студентски град до ж.к. "Гоце Делчев". Маршрутът на другата основна линия от Студентски град се предлага да бъде избран между два варианта - и при двата линията няма да стига до СУ "Св. Кл. Охридски", а до Централна гара.
Според първия вариант линия ще влиза от бул. "Цариградско шосе" по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и оттам по бул. "Д. Николаев" и "Сточна гара" ще стига до Централна гара. Вторият вариант предвижда линията от бул. "Цариградско шосе" да влиза през бул. "Ситняково" и гара "Подуяне" към бул. "Д. Николаев", а оттам - към Централна гара. Според Центъра за градска мобилност по този начин ще се облекчат кръстовищата на "Орлов мост" и на "Ректората".
Два са вариантите и за линия 306 - тя ще пътува от ж.к. "Младост 2" до автостанция "Гео Милев", като според първия ще минава по булевардите "Цариградско шосе" и "Асен Йорданов", а според втория от последната действаща метростанция в "Младост 1" тя ще се движи по трасето на метрото, а от бул. "Г. М. Димитров" ще влиза към бул. "Шипченски проход".