Лоша хигиена и нашествие на дървеници във влаковете на БДЖ - за това сигнализират пътници. 

Директорът на отдел "Продажби и обслужване" в БДЖ Ивайло Георгиев обясни, че всички композиции в движение се почистват и дезинфекцират по график преди да тръгнат на път. Основно почистване се извършва на 28 дни.

Според експерти, вредителите не са опасни и не пренасят болести, а в купетата на влаковете ги внасят пътниците.

"Дървениците във влаковете са внесени с багаж от пътниците или с дрехи. Нормално е, те са пряко свързани с хората. Ухапването предизвиква подуване върху кожата, сърбеж в някои случаи. Някои хора дори не го усещат", коментира ентимологът доц. Николай Симов пред bTV.

Борбата с нашествието на тези насекоми може да бъде изключително сложна, а гаранция за пълното им унищожаване няма, уточнява ученият.

Проблемът с дървениците в БДЖ се появява периодично през годините. В началато на годината пътници също се оплакаха, че са ухапани от тези вредители, а от БДЖ тогава заявиха, че конкретният вагон ще бъде изваден от строя на композицията за 14-дневен срок, като се третира с препарати по установения ред.

Състоянието и хигиената във вагоните не са добри, отчете и заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски през август т. г., с което разпореди спешен ремонт на вагоните.

А пътници от цялата страна ежедневно ползват БДЖ като един от най-евтините варианти за транспорт.

"Аз наскоро изпращах мой познат и когато си качи багажа, вътре беше мръсно, мирише лошо, а като седнеш на седалките - се цапаш. Може би повечето хора не ползват тоалетната. Мръсно е", разказва тази сутрин потърпевша пред bTV.

Някои от пътниците дори са съгласни да плащат повече, стига да се подобри качеството на услугата.

"Има нужда от по-честа поддръжка от гледна точка на хигиена и повече контрол върху самите пътници. Може би, ако трябва дори, да има по-високи цени на билетите, за да има по-добро качество и сигурност, особено в нощните влакове", смята друга пътничка.