"За продукта магазинът е това, което е апартаментът за хората, които живеят в него.

Когато Ви дойдат гости, Вие искате те да се чувстват удобно и като у дома си, за да Ви посетят отново. Освен това искате домът Ви да "разказва" за това какви са вашите интереси, послания, какъв е вашият стил", споделя с нас Рикардо Маир. Той е сред движещите сили за визуалното и архитектурно развитие на бранд бутиците на водещата бездимна алтернатива за портфолиото от продукти на Филип Морис Интернешънъл. С него се срещнахме, за да разберем повече за тенденциите в архитектурните и дизайн решения на големите брандове и как търговските им площи рефлектират пряко с потребителското преживяване на всеки, пристъпил вратата им.

снимка: Рикардо Маир, PMI

Разкажете ни за своя професионален път и за това как страстта към архитектурата канализира разбирането Ви за потребителско изживяване?

Завърших архитектура във Ферара, Италия през 1999 г., мотивиран от желанието си да оставя след себе си нещо конкретно и реално, да създавам триизмерни пространства в хармония с гравитацията, които са използваеми и обитаеми. Професионалните ми интереси ме насочиха към специализация в областта на архитектурата за търговски площи, където тенденциите в работата са динамични и наложени от необходимостта за възможно най-адекватната и навременна комерсиализация.

Бях късметлия, че имах възможност да се запозная отблизо и да разуча комплексни концепции за търговски обекти, като тези разработени от Питър Марино за Fendi и Джорджо Армани за Armani Hotel в Милано. Чрез този мой професионален опит, допълнен и от други фундаментални професионални начинания, развих интерес към начина, по който формите, цветовете, материалите, светлината и всеки един детайл допринасят за създаването и формирането на "изживяване в търговския обект" за потребителите. Оформлението на един търговски обект е съществен елемент от правилното възприемане на бранда и успеха на продукта.

През последните 2 години животът ни сякаш се променя с бързи темпове. Как динамичното време, в което живеем се отразява на визуалното оформление на търговските обекти?

Светът около нас става все по-забързан, да, но денонощието все така има само 24 часа. Следователно на нас постоянно не ни достига време. Предвид непрекъснато нарастващата популярност на онлайн пазаруването, физическият магазин трябва да става все по-привлекателен и интересен, за да продължи да съществува и да привлича внимание. Различните марки успешно прилагат допълнителни търговски практики, като специфични промоции в търговските обекти чрез временни инсталации и разширени услуги, предлагайки изживявания за потребителите.

Какви са тенденциите по отношение на архитектурата и дизайна на търговски площи? И какви са факторите, които оформят водещите тенденции?

Темата за устойчивостта навлиза с пълна сила и в организирането на физическите пространства на големите брандове, които работят с мисъл за своя отпечатък върху природата. Така техните търговски обекти имат и специфични характеристики, например, използват естествени материали като дърво и камък, и растения, които подсилват идеята за отговорните политики на компанията. Брандовете търсят wow ефекта и е важно да успят да намерят, чрез способите на архитектурата и дизайна, пространства, които комуникират ясно и точно мисията на компанията и бранда. Използването на динамична търговска визуална комуникация посредством LED екрани и монитори е тенденция и нужда, на която все повече търговци ще залагат. Медийна мрежа от търговски обекти с взаимосвързани дисплеи в самите магазини, мобилни приложения и стрийминг услуги също е тренд, който е тук, за да остане. Чрез него се създава връзка между онлайн магазина, онлайн покупката и най-близкия физически обект.

Кои са фокусните точки, когато става въпрос за архитектура на търговски площи - витрините или нещо не чак толкова очевидно на пръв поглед?

Витрината на магазина е само входната врата, тя разпалва въображението, но най-важно е какво се случва, когато вече сте вътре. Изчистена среда и добре подредени продукти наред с ясни и кратки послания, удобни мебели, естествени материали и растения, които са идеално съобразени с вътрешното осветление. Това е добра рецепта за създаване на хармонично търговско помещение.

Как дизайнът и интериорът на бутиците на Филип Морис Интернешънъл "споделят" с потребителите ценностите на водещата бездимна алтернатива за портфолиото от продукти на компанията?

Филип Морис Интернешънъл преминава през историческа трансформация, за да изгради бъдеще без дим. Мисията ни рефлектира върху всичко, което правим, за да предложим на пълнолетните пушачи бездимни алтернативи, които, макар и не без риск, са по-добър избор в сравнение с продължаващото пушене. Науката, фактите и иновации са това, на което компанията се уповава, за да остави цигарения дим в миналото. Бутиците на водещата бездимна алтернатива за портфолиото от наши продукти са отражение на нашата мисия, те са отражение на иновативната ни философия. В центъра на нашата вселена са потребителите и техните нужди и при създаване на бутиците сме заложили точно на това. Добре подредени търговски площи, ясни послания, естествени материали, допълнени от приятни ухания, зеленина и релаксираща музика. Дали в София, Милано или Дубай - потребителите, посетили специалните ни търговски обекти, получават най-доброто обслужване в търговските обекти на водещата бездимна алтернатива за портфолиото от продукти на компанията.

* Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България