Поставят разделителни колчета и на пътя София-Самоков до края на септември
Новият шеф на АПИ се ангажира с детайлна програма за проблемните пътища и структурни промени в администрацията
До три седмици се очаква да се поставят обезопасителни колчета на една от най-натоварените отсечки край столицата - пътят София - Самоков. Ограничителите ще са подобни на тези по Кресненското дефиле.
Причината е, че само от началото на тази година в частта от пътя, обслужвана от София, са станали 58 катастрофи с материални щети, предаде БНТ. 18 са случаите със загинали или ранени. В пътния участък, обслужван от Самоков, са настъпили 10 произшествия.
Още през юли беше анонсирано от пресцентъра на кабинета "Денков", че до края на септември ще бъдат изградени физически разделители или т.нар. ограничителни колчета между посоките на движение в три участъка с повишена концентрация на пътно-транспортни произшествия. Единият от тях ще е София - Самоков.
Днес в предаването "Денят започва" на обществената телевизия председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Ясен Йорданов съобщи и че се разработва детайлна програма, която да бъде представена на обществото, за да е запознато с проблемните участъци и проблемните пътища с много лошо качество, тъй като по думите му те са много. Той обеща и структурни промени в администрацията.
"В момента се извършва текущо поддържане на пътната мрежа във всички 27 области и по всички магистрали, като това не включва основни ремонти. През изминалите два месеца бяха сключени договори за няколко проекта, които ще бъдат изпълнени като основни ремонти", посочи Йорданов и допълни, че АПИ прави оценка на риска и на пътната безопасност. През изминалия месец са ремонтирани почти всички нарушения на съоръженията за пътна безопасност. Извършва се текущо поддържане на опасни участъци по магистрала "Тракия".
През изминалата година са извършени ремонти на 52 обекта с обща дължина 615 км и на обща стойност близо 450 млн. лева, добави той.
В момента претеглянето на камиони с товар се извършва от преносими кантари на ДАИ, защото сензорите за тегло от системата ТОЛ все още не са сертифицирани, макар да са монтирани преди 4 години. Някои от тях вече са излезли от строя, посочи директорът на АПИ.
Ясен Йорданов заяви, че амбициите му като председател на Управителния съвет на пътната агенция са свързани с въвеждане на принципи на прозрачност и справедливост. "Публичният интерес трябва да бъде защитен при харченето на обществени средства", изтъкна той.
По думите му трябва да се повиши нивото на работа в АПИ, както и изискванията към изпълнителите на проектите.
Йорданов призова фирмите, които ще кандидатстват по обществени поръчки, да бъдат внимателни в подбора на цените и когато ги предлагат да знаят, че АПИ ще отстоява качеството. По думите му най-ниската цена ще гарантира преди всичко прозрачност при избора на изпълнител, защото няма да има субективен критерий, който да бъде намесен.
"По отношение на това да бъдат ограничени кандидати, които биха спекулирали с даване на дъмпингови цени, ние сме подготвили технически, икономически, финансови критерии, които все пак трябва да бъдат достигнати и преодолени от кандидатите. това считам, че ще даде достатъчно добра база, за да могат да се получават цени от кандидати, които са в състояние да изпълнят поръчките".
Инж. Ясен Йорданов добави още, че "Дунав мост" е в тежко състояние и се нуждае от основен ремонт.
"Ние сме подготвили тържна процедура, която ще излезе до дни за основен ремонт. Има технически проект, скоро предстои да бъде основно ремонтиран. Предприели сме спешни мерки, за да осигурим безопасността на пътуващите. Пределната цена на ремонта е около 21 млн. лв., но би могла да бъде надвишавана".
Инж. Ясен Йорданов беше назначен за председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) със заповед на министъра на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков на 8 юни. В УС бяха назначени и инж. Десислава Паунова и инж. Калоян Киров.
От Министерството на регионалното развитие и благоустройството заявиха, че с влизането на утвърдени професионалисти в ръководството на АПИ се разчита на силно експертно начало, което ще следи за прозрачното разходване на значителния държавен ресурс за поддръжка на пътната инфраструктура и възлагане на обществени поръчки с голям обществен интерес.
Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Ясен Йорданов
Снимка: БТА