Това каза Николай Генчев, главен изпълнителен директор на „Уника“ пред телевизия "Блумбърг". „Със сигурност автономните коли, медицинските изделия, които непрестанно можем да носим върху тялото си, изкуственият интелект, машините, които сами учат и т.н ще променят света, в който живеем, и това ще се окаже драстично за света на застраховането“, твърди той.

Генчев смята, че ще има някакъв радикален, революционен, променящ фактор за целия бизнес, че със сигурност след 10-20 години светът на застраховането ще бъде различен.

„Може би в България това ще дойде по-късно, отколкото в развитите пазари, но всички сме убедени, че рано или късно това ще се случи. Новите технологии неумолимо ще променят начина, по който ние сме правили бизнес. Но никой не знае точно кога и какво ще се случи“.

По думите му в момента в застрахователния сектор се правят по-скоро бебешки стъпки в тази насока. И все пак, според Генчев, ако погледнем задокеанския пазар на САЩ или дори пазара на Великобритания, ще видим, че те са доста по-различни, отколкото континенталния или пък още повече българския пазар.

„Там дигиталните и онлайн решения са застъпени в много по-широки граници. Вече доста години 2/3 от автомобилните застраховки в Обединеното кралство се продават онлайн. В САЩ има много компании, които предлагат бързи иновативни решения, с помощта на които човек като му хрумне да се застрахова, буквално с няколко клика успява да получи индивидуална тарифа, индивидуална цена на база на невъобразимо количество статистики и фактори. Това е реалността“, завърши експертът.