Участъкът беше изграден с безвъзмездна финансова помощ, предоставена от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. и местно съфинансиране.
5 300 пътуващи на ден преминават през станция "Горна баня". Буферният паркинг се ползва от 600 автомобили на ден. Само с този участък на градската железница, годишно се спестяват над 700 тона вредни емисии.
С изграждането на третата линия, метрото свързва не само кварталите Горна баня и Овча купел с центъра на града, но и улеснява достъпа до столицата на пътуващите по жп направлението "София-Перник-Кулата".
Това е връзка между 4 вида транспорт, които се използват не само от жителите на София, но и от всички, които често пътуват от Югозападна България до столицата. ЖП спирка Горна баня обслужва всички преминаващи влакове. По направлението Радомир - Перник - София и обратно, ежедневно пътуват около 3700 пътници. Общо 14 влака преминават през спирката в час пик.
Удобната връзка с метрото насърчава използването на железопътния транспорт. При пътуване с влак между Радомир и София, вредните емисии от CO2 са наполовина по-малко (-52%) в сравнение с използването на автомобил.
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Шефът на СДВР: Димитър Стоянов е забавил с часове освидетелстването си в "Пирогов"
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
"Послание към Путин": Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта