Размерите на самолета са внушителни - тежи 560 тона, а размахът на крилете му може да покрие футболно игрище.

Има два етажа, като пътниците на второто ниво се чувстват като на третия етаж на жилищна сграда.

Опашката пък е висока колкото осеметажна сграда.

Самолетът превозва  509 пътници в четири класи.

Компанията - собственик на огромния самолет "Луфтханза" получава своя първи А380 на 19 май 2010 г. и към днешна дата авиокомпанията има вече 14 самолета от този клас във флота си, което я прави лидер за Европа по летене с А380.

Един от пилотите, които приземиха гиганта в София, е българинът Марио Бакалов - старши първи офицер в германската авиокомпания "Луфтханза".

В неотдавнашно интервю за БНР той сподели, че винаги е било негова мечта да пилотира най-големия пътнически самолет до родната си страна.

"От години работя по въпроса това да стане истина", казва българинът.

Днес Марио е на път да осъществи мечтата си и то празника на българската авиация и ВВС.

Самолетът ще има четиричасов престой в София и ще може да бъде разгледан от журналисти и други гости.

Да посрещнат самолета на ВИП-терминала са стотици гости.

Тук са целият авиационен елит на страната, както и министърът на транспорта Ивайло Московски, председателят на парламентарната комисия по транспорт Настимир Ананиев, изпълнителният директор на Летище София Христо Щерионов, директорът на РВД Георги Пеев, депутати, представители на бизнеса. На летището дойде и главният прокурор Сотир Цацаров.

България бе определена като много важен пазар за "Луфтханза" от мениджърите на авиокомпанията и това е и причината самолетът да пристигне в София.

По думите на изпълнителния директор на Летище София Христо Щерионов от средно 1 милиона пътници годишно, днес летището посреща и изпраща 4 милиона и темповете му на развитие изпреварват средноевропейските.

Луфтханза е сред петте водещи авиопревозвачи, които кацат на летището ни. Щерионов изрази надежда скоро да посрещаме и А380 на Луфтханза с редовни полети.

Представянето на "Еърбъс А380" в София съвпадна с празника на авиацията и Военновъздушните сили.

Огромната машина бе ескортирана от двойка български изтребители МиГ-29, които изпълниха тренировъчна задача по "ер полисинг".