Bulphoto
Борим войната на пътя. Да, ама не
Борим войната на пътя. Да, ама не. И ако я борим, то е повече на думи.
По чудо при двете верижни катастрофа на АМ "Тракия" с 40 автомобила и 31 ранени, от които петима тежко, нямаше жертви. Засега обаче се оказва, че няма и виновни.
Основните версии за инцидента са ниска видимост от задимяване от запалилото се сметище на Ихтиман, което гори цяла седмица, и от мъгла.
Днес шефът на КАТ Бойко Рановски заяви, че не може да каже дали верижните катастрофи на АМ "Тракия" са могли да бъдат предотвратени, не можело и да бъдат поставени полицаи на всяко място, на което се очаквало нещо да се случи.
Вчера БАН отрече възможността за мъгла по това време, но и това не е съвсем сигурно, тъй като днес bTV направи отново експеримент и отиде на същото място рано сутринта, където се оказа, че мъгла има. Пак вчера МВР твърдеше, че мъгла е имало.
Агенция "Пътна инфраструктура" призна за опасно задимяване на автомагистрала "Тракия" в района на Ихтиман едва днес. От агенцията знаели от дни, но нищо не направили. Вчера шефът на АПИ Дончо Атанасов сменяше тезата за причината за катастрофата като носна кърпичка, ту бе самозапалилото се сметище, което за минути задимило магистралата, след това тезата се преобърна, че причина е мъглата, накрая май имаше и от двете по-малко.
Кметът на Ихтиман Калоян Илиев пък заяви, че причината за катастрофите не е димът от сметището, а мъглата. Може би е по-удобно. Но той призна за проблем с депото за отпадъци. За да бъдело премахнато, трябвали 2.6 млн. лева. Търсели се европейски пари.
Горещият картоф се прехвърля от едната институция на другата и като сглобиш пъзела се оказва, че никой не е виновен. Няма как да се борим с пожара на сметището, няма как и да се борим срещу мъглата, Божа работа.
Едва ли участниците в това ужасно забавление на пътя мислят точно така, не само защото са преживели стреса, поне петима от тях са тежко ранени, и със сигурност и ще искат справедливост.
Със сигурност този случай доказва и че и шофьорите са проявили безхаберие и самоувереност, което отново не е изненада. Експерти твърдят, че не са спазвали достатъчна дистанция, а и най-вероятно са карали с превишена скорост.
Районната прокуратура в Ихтиман образува две дела след катастрофите на магистрала "Тракия". Разследванията са за нарушаване на правилата за движение по пътищата. Според прокуратурата по непредпазливост са причинени телесни повреди на повече от едно лице.
За виновни институции на този етап и дума не става.
Със сигурност строгостта на закона трябва да е в пълна сила към джигитите, дрогираните и пияни шофьори и всякакви други нарушения. Но щом държавата бори войната на пътя нека бъде така добра да си оправи дупките по пътищата, да си постави правилно знаците, да извършва превантивната дейност и да не прехвърля горещите картофи, за да няма пак "хубава работа, ама българска".
Основните версии за инцидента са ниска видимост от задимяване от запалилото се сметище на Ихтиман, което гори цяла седмица, и от мъгла.
Днес шефът на КАТ Бойко Рановски заяви, че не може да каже дали верижните катастрофи на АМ "Тракия" са могли да бъдат предотвратени, не можело и да бъдат поставени полицаи на всяко място, на което се очаквало нещо да се случи.
Вчера БАН отрече възможността за мъгла по това време, но и това не е съвсем сигурно, тъй като днес bTV направи отново експеримент и отиде на същото място рано сутринта, където се оказа, че мъгла има. Пак вчера МВР твърдеше, че мъгла е имало.
Агенция "Пътна инфраструктура" призна за опасно задимяване на автомагистрала "Тракия" в района на Ихтиман едва днес. От агенцията знаели от дни, но нищо не направили. Вчера шефът на АПИ Дончо Атанасов сменяше тезата за причината за катастрофата като носна кърпичка, ту бе самозапалилото се сметище, което за минути задимило магистралата, след това тезата се преобърна, че причина е мъглата, накрая май имаше и от двете по-малко.
Кметът на Ихтиман Калоян Илиев пък заяви, че причината за катастрофите не е димът от сметището, а мъглата. Може би е по-удобно. Но той призна за проблем с депото за отпадъци. За да бъдело премахнато, трябвали 2.6 млн. лева. Търсели се европейски пари.
Горещият картоф се прехвърля от едната институция на другата и като сглобиш пъзела се оказва, че никой не е виновен. Няма как да се борим с пожара на сметището, няма как и да се борим срещу мъглата, Божа работа.
Едва ли участниците в това ужасно забавление на пътя мислят точно така, не само защото са преживели стреса, поне петима от тях са тежко ранени, и със сигурност и ще искат справедливост.
Със сигурност този случай доказва и че и шофьорите са проявили безхаберие и самоувереност, което отново не е изненада. Експерти твърдят, че не са спазвали достатъчна дистанция, а и най-вероятно са карали с превишена скорост.
Районната прокуратура в Ихтиман образува две дела след катастрофите на магистрала "Тракия". Разследванията са за нарушаване на правилата за движение по пътищата. Според прокуратурата по непредпазливост са причинени телесни повреди на повече от едно лице.
За виновни институции на този етап и дума не става.
Със сигурност строгостта на закона трябва да е в пълна сила към джигитите, дрогираните и пияни шофьори и всякакви други нарушения. Но щом държавата бори войната на пътя нека бъде така добра да си оправи дупките по пътищата, да си постави правилно знаците, да извършва превантивната дейност и да не прехвърля горещите картофи, за да няма пак "хубава работа, ама българска".