ГЕРБ ще издигне за кмет на София опитен човек, който ще може да продължи продължи промяната на града. Все още няма конкретно име, тъй като номинациите ще продължат седмица-две, след което изпълнителната комисия на партията ще обсъди имената - това каза пред журналисти столичният кмет Йорданка Фандъкова. 

По думите ѝ са много важни и кандидатурите на районите кметове. Фандъкова обърна внимание, че много се говори за децентрализация, но и в момента именно районите кметове отговарят за строителството на детски градини, поддръжката на междублоковите пространства, ремонта на тротоарите и др. На базата на всички тези задачи хората могат да направят извода дали имат добър районен кмет, смята столичният градоначалник. 

"Много се говори за управлението на ГЕРБ, но реално 1/3 от районите в София се управляват от кметове на "Демократична България", подчерта Фандъкова. Тя добави, че в момента е съсредоточена в приключването на мандата си и оставянето на готови проекти, по които да продължи развитието на София.

Йорданка Фандъкова говори по актуални теми, след като откри основно реконструираната и модернизирана токоизправителна станция "Юнак" на столичния електрически градски транспорт (вижте още снимки тук). Токоизправителната станция е модернизирана по проект "Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух в Столична община чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт - електрически автобуси и тролейбуси". 

Снимка: БТА

Снимка: БТА

Токоизправителните станции (ТИС) са основно звено от системата за електрозахранване на столичния електрически транспорт. Те преобразуват трифазното напрежение 10kV или 20 kV; 50 Hz, подавано от електроразпределителните дружества, в постоянно напрежение с номинална стойност 660V, необходимо за захранване на тяговите консуматори - трамвай, тролейбуси и електробуси, отбелязва БТА. 

През последните години извършихме най-мащабната организация на столичния градски транспорт, а основният акцент беше развитието на електротранспорта, посочи Фандъкова и допълни, че като резултат София се нарежда в топ пет на европейските столици с най-развит електротранспорт.

За да имаме нови превозни средства, имаме нужда от кабелно контактна мрежа, обясни председателят на Столичения общински съвет (СОС) Георги Георгиев. По думите му, това е скрита и неблагодарна работа, а всъщност осигурява кръвоносната система на електротранспорта. Тя обаче няма да понесе напрежението, ако няма места като тези, обясни Георгиев и допълни, че с тази модернизация може да се гарантира на софиянци качествена транспортна услуга. По думите на Фандъкова, този успех е безспорен.

Снимка: БТА

Една от стъпките в развитието на столичния градски транспорт, заедно с модернизацията на три от общо 24 токоизправителни станции в София, са изцяло новите тролейбуси в столицата и купуването на 34 електробуса, обясни Фандъкова. Дългосрочната ползата е чистият въздух, не случайно тези проекти се подкрепят от Оперативна програма "Околна среда" (ОПОС), коментира тя. 

По същия проект се изпълняват модернизация на ТИС "Веслец" и ТИС "Слатина". Тези станции захранват контактната мрежа в големи райони на столицата, в които са изградени нови зарядни станции за електробуси, т.е. необходимо е да се осигури и допълнителна мощност. 

Предвижда се с настоящата реконструкция и модернизация на три токоизправителни станции да се осигури надеждно и безаварийно захранване на съществуващите тролейбусни и новите електробусни линии, по които ще се движат новозакупените превозни средства по проекта, както и да се намалят експлоатационните разходи на дружеството. 

Снимка: БТА

Главеният директор на Главна дирекция ОПОС Галина Симеонова посочи, че столичният електротранспорт е един от най-добрите им бенефициенти. По думите ѝ от Програмата подкрепят такива проекти, защото те развиват столичния транспорт, а визията е в съответствие с мотото на столицата - "Расте, но не старее". 

Снимка: БТА