Фандъкова за кандидат-кмета на ГЕРБ за София: Ще е опитен човек, който да продължи промяната
Такова по думите ѝ ще бъде предложението на партията, но име още няма - номинациите ще продължат седмица-две, след което изпълнителната комисия на партията ще ги обсъди
ГЕРБ ще издигне за кмет на София опитен човек, който ще може да продължи продължи промяната на града. Все още няма конкретно име, тъй като номинациите ще продължат седмица-две, след което изпълнителната комисия на партията ще обсъди имената - това каза пред журналисти столичният кмет Йорданка Фандъкова.
По думите ѝ са много важни и кандидатурите на районите кметове. Фандъкова обърна внимание, че много се говори за децентрализация, но и в момента именно районите кметове отговарят за строителството на детски градини, поддръжката на междублоковите пространства, ремонта на тротоарите и др. На базата на всички тези задачи хората могат да направят извода дали имат добър районен кмет, смята столичният градоначалник.
"Много се говори за управлението на ГЕРБ, но реално 1/3 от районите в София се управляват от кметове на "Демократична България", подчерта Фандъкова. Тя добави, че в момента е съсредоточена в приключването на мандата си и оставянето на готови проекти, по които да продължи развитието на София.
Йорданка Фандъкова говори по актуални теми, след като откри основно реконструираната и модернизирана токоизправителна станция "Юнак" на столичния електрически градски транспорт (вижте още снимки тук). Токоизправителната станция е модернизирана по проект "Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух в Столична община чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт - електрически автобуси и тролейбуси".
Токоизправителните станции (ТИС) са основно звено от системата за електрозахранване на столичния електрически транспорт. Те преобразуват трифазното напрежение 10kV или 20 kV; 50 Hz, подавано от електроразпределителните дружества, в постоянно напрежение с номинална стойност 660V, необходимо за захранване на тяговите консуматори - трамвай, тролейбуси и електробуси, отбелязва БТА.
През последните години извършихме най-мащабната организация на столичния градски транспорт, а основният акцент беше развитието на електротранспорта, посочи Фандъкова и допълни, че като резултат София се нарежда в топ пет на европейските столици с най-развит електротранспорт.
За да имаме нови превозни средства, имаме нужда от кабелно контактна мрежа, обясни председателят на Столичения общински съвет (СОС) Георги Георгиев. По думите му, това е скрита и неблагодарна работа, а всъщност осигурява кръвоносната система на електротранспорта. Тя обаче няма да понесе напрежението, ако няма места като тези, обясни Георгиев и допълни, че с тази модернизация може да се гарантира на софиянци качествена транспортна услуга. По думите на Фандъкова, този успех е безспорен.
Една от стъпките в развитието на столичния градски транспорт, заедно с модернизацията на три от общо 24 токоизправителни станции в София, са изцяло новите тролейбуси в столицата и купуването на 34 електробуса, обясни Фандъкова. Дългосрочната ползата е чистият въздух, не случайно тези проекти се подкрепят от Оперативна програма "Околна среда" (ОПОС), коментира тя.
По същия проект се изпълняват модернизация на ТИС "Веслец" и ТИС "Слатина". Тези станции захранват контактната мрежа в големи райони на столицата, в които са изградени нови зарядни станции за електробуси, т.е. необходимо е да се осигури и допълнителна мощност.
Предвижда се с настоящата реконструкция и модернизация на три токоизправителни станции да се осигури надеждно и безаварийно захранване на съществуващите тролейбусни и новите електробусни линии, по които ще се движат новозакупените превозни средства по проекта, както и да се намалят експлоатационните разходи на дружеството.
Главеният директор на Главна дирекция ОПОС Галина Симеонова посочи, че столичният електротранспорт е един от най-добрите им бенефициенти. По думите ѝ от Програмата подкрепят такива проекти, защото те развиват столичния транспорт, а визията е в съответствие с мотото на столицата - "Расте, но не старее".