Димитър Манолов за инцидента с автобус: На шофьора не му стигнаха силите
Ограничението за извънредния труд в софийския градски транспорт не се спазва, защото няма кой да работи
Димитър Манолов от КТ "Подкрепа" в "Денят започва с Георги Любенов" по БНТ коментира водещи теми, сред които и злополучната катастрофа на ул."Никола Габровски", при която водачът на автобус 94 загуби съзнание и блъсна жена на пешеходна пътека. Според него на шофьора просто "не са му стигнали силите". Причината според него е следната:
"Извънредният труд по закон е ограничен. Ограничение, което в предприятията на софийски градски транспорт не се спазва, не защото управителите на тези дружества са непременно лоши хора, а защото няма кой да работи".
По думите му в столичния автотранспорт работят с 200 души по-малко от необходимия капацитет. По отношение на протестите в сектора с искане за по-високи заплати, Манолов каза, че:
"Малкото по-високите доходи там са на цената на чудовищния извънреден труд, който тези хора полагат", уверен е синдикалистът.
По темата за доходите през новата година, Димитър Манолов посочи, че "доходите са толкова много назад, че ни трябват много години да растат в такава пропорция. Дали ще се случи - не знам".
Според него е абсурдно твърдението, че нивото на безработицата ще се повиши.
"Това са абсурди, че безработицата ще се покачи. Това го слушаме поне 30 години, се разказва тази драма и тя никога не се случва. Обратно. Ние в България все повече ще имаме дефицит на работници, за което сами сме си виновни. Ние знаем, че 2 000 000 българи се изнесоха извън страната ни. Те раждат децата си в България", посочи лидерът на КТ "Подкрепа".
За вноса на "виетнамски работници" Манолов каза, че това не е добра идея.
"Тази история с внос на работници не е довела никого до добър край и нас няма да ни доведе, но историята учи, че никой не се учи от историята", категоричен беше той.
"Виждаме какви проблеми има в цяла Европа с мигранти-работници и това ще ни се случи и на нас", отбеляза президентът на КТ "Подкрепа".
Според регламент в Европейския парламент, държавният бюджет трябва да подкрепя държавните предприятия.
"Българският държавен бюджет се въздържа от такава подкрепа", посочи той.
Синдикалистът посочи, че ако билетът за градския транспорт стане от 1,60 лв. на 5,60 - "нещата ще си дойдат по местата".