Богдан Теофанидис е новият и.д. директор на "Български пощи". Това обяви пред БНТ вицепремиерът Калина Константинова.

Тя определи временно назначеното ръководство като млад и амбициозен екип с богат опит в международни компании. По думите ѝ сред членовете на управителния съвет има експерти с голям опит в дигитализация, финансиране и изграждане на системи за управление, както и експертиза по човешки ресурси и информационни технологии. Всички са заемали високи ръководни позиции.

"За тази визия, която имаме - за модернизация, дигитализация и вкарване на "Български пощи" в 21 век, смятам, че това е топ отборът, който може да имаме", каза Калина Константинова.

Новото ръководство на "Български пощи" поемат управлението за срок от 3 месеца до организирането на конкурс за избор на членове на Управителния съвет. Първата им задача ще е за се разплатят със служителите на пощите, които са получили 70% от заплатата си за последния месец.

"Най-тъжният аспект - 9000 души, работещи в "Български пощи", са работещи бедни. Средната заплата в дружеството е 820 лв. Служителите в пощите заради тези лоши управленски решения са потърпевши във всички отношения - те са тези, на които им се наложи да работят извънредно, а заплатите им са на това дередже", каза още Константинова.

Вицепремиерът коментира и хакерската атака, която блокира работата на дружеството.

"След голямата хакерска атака ще са нужни още няколко седмици за възстановяването на всички услуги на "Български пощи". Ако има хора, които не са предприели необходимите действия, ще им се търси отговорност", завърши Константинова.

Ето и екипът, който поема "Български пощи"

Богдан Теофанидис

Снимка: БТА

Богдан Теофанидис е новият изпълнителен директор на "Български пощи"

Теофанидис има над десет години опит в големи международни компании, като заема различни регионални, ръководни и специализирани роли в областта на дигитализацията, финансите и изграждането на системи за управление, базирани на ключови показатели. Преди да оглави екипа на "Български пощи" ЕАД, организира глобалната програма за дигитализация, финансово планиране и контрол на HIAB AB, част от финландската група "Карготек". HIAB AB е водещ световен доставчик на оборудване за транспорт и обработка на товари като реализира продажби за 2,4 милиарда лева годишно, търгувайки в над сто държави. Работил е като регионален мениджър по управлението на финансови услуги за шведската Sandvik и като мениджър отдел "Ключови показатели" за Европа, Близкия Изток и Африка в центъра за споделени услуги на застрахователя AIG. Като техен служител ръководи, изгражда и поддържа системи за управление и отчетност за компаниите Ingram Micro и Hewlett-Packard, а като консултант изпълнява успешни проекти за "Кока-Кола ХБК България", посочват от пресслужбата на правителството.

Инж. Лъчезар Арсов е новият председател на Съвета на директорите

Арсов е специалист в областта на информационната сигурност. Завършил е Техническия университет в София като магистър по телекомуникации. През последните шест години е част от екипа на международната финтех компания "Софтуер Груп", а професионалният му опит включва роли както в частния, така и в държавния сектор. Кариерата му започва в "Телелинк" ЕАД, а впоследствие работи последователно като експерт по информационна сигурност и одитор в Банка ДСК, Министерството на земеделието и храните, Министерството на финансите, Изпълнителната агенция по насърчаване на малки и средни предприятия. Извън професионалния си опит, през последните осем години е главен организатор на множество социални и благотворителни инициативи в София.

Надежда Алексиева ще бъде заместник-председател в Съвета на директорите

Алексиева е юрист с дългогодишен опит в държавни дружества, сред които "Летище София" ЕАД и "Български пощи" ЕАД (от 2007 г. до 2013 г.) Работи като главен юрисконсулт на "Летище София" ЕАД и директор на дирекция "Правна дейност" в "Български пощи" ЕАД. Притежава богат опит и практика в екипи за управление на проекти в ИТ сектора и строителство на инфраструктура. Понастоящем е началник отдел "Социални дейности" в Министерството на отбраната.

Виктор Фачев се присъединява към Съвета на директорите

Фачев ръководи отдел "Човешки ресурси" в SiteGround, българска ИТ компания, лидер на международния пазар в своята сфера на дейност вече 16 години. Днес в компанията работят над 500 човека в офисите им в София, Пловдив, Стара Загора и Мадрид, Испания. SiteGround оглавява класацията за "Най-добрите работодатели в България" три години подред в независимото и анонимно проучване на международния консултант Aon, като се отличават с изключителните грижи, които полагат за служителите си и изграждането на пълноценна и здравословна работна среда и култура. Виктор Фачев има над 10 години професионален опит в управлението на човешки ресурси в различни сфери - от фармацевтичната до ИТ сферата. Преди да се присъедини към SiteGround, е оглавявал отдел "Човешки ресурси" в Kaufland България, в Sanofi за Югоизточна и Централна Европа и е управлявал HR процеси в Hewlett-Packard в София и Пало Алто.

Виктор Караджов също ще бъде член на борда

Караджов е заемал поста директор на центъра за споделени услуги на Palfinger AG, международна технологична и машиностроителна компания, лидер в производството на кранове и повдигащи системи. Има богат опит в изграждането и управлението на ефективни административни процеси. Заемал е и редица ръководни роли в областта на финансовия и оперативен мениджмънт, сред които финансов мениджър в центъра за споделени услуги на Sandvik, ръководител регионален екип "Вземания, плащания и управление на паричните средства" за Unify, ръководител регионален екип "Вземания и управление на паричните средства" за Ingram Micro. Притежава международни сертификати за управление на проекти, подобрение на процеси, счетоводство, бюджетиране и контрол.