Близалки във формата на паметника на Альоша пуснаха в Пловдив. Цветните захарни лакомства стават част от нова колекция пловдивски сувенири. Идеята е на екипа Мисирков/Богданов, участвали в проект на Студио Комплект "Пловдив за вкъщи - нов дизайн на българския сувенир" - част от програмата на Пловдив - Европейска столица на културата 2019.

Проектът е бил представен на 1 март в Пловдив, след което сувенирите са били пуснати за продажба.

"Това е идея, която стартира през 2016 година за нов тип сувенири. Тогава стигнахме до фаза обекти, които бихме искали да сътворим в нова идея за такива. Подготвихме ги с 8 екипа автори - дизайнери, архитекти, илюстратори. И цялата идея се пренесе и за Пловдив, защото получихме много положителни коментари", разказа пред Нова телевизия Адриана Андреева, продуцент и куратор на проекта.

Идеята за цветните близалки "Альоша" е на екипа Мисирков/Богданов.

"Понеже смисълът на сувенира е хем да бъде нещо дребно и да не струва скъпо, хем да е запомнящо се, когато ни поканиха да измислим нещо за Пловдив, решихме да коментираме темата за паметта - как се отнасяме в България към собствената си такава. И изводът беше, че трябва да е нещо лесно смилаемо. Бяхме сигурни, че ще предизвикаме дискусия с този обект", обясни фотографът Борис Мисирков.

По думите му, това си е обикновен кич. А целта е всеки, който опита близалката, да се замисли как той третира собствената си история.

Срокът на годност на близалката "Альоша" е като на стандартните захарни изделия - 6 месеца.