Около 20 000 допълнителни места във влаковете ще предостави националният железопътен превозвач по най-натоварените маршрути през периода от 23 декември 2011 г. до 2 януари 2012 г. включително.

На 23-и и 30-и декември по маршрута София - Варна извънредно ще се движи бързият влак "Варна Уикенд". На 26-и декември и на 2-и януари по маршрутите Бургас - София и Варна - София извънредно ще пътуват бързите влакове "Бургас Уикенд" и "Варна Уикенд".

На Бъдни вечер и 31-и декември ще бъде удължен маршрутът на два бързи влака между София и Пловдив, които ще се движат между София и Стара Загора. На датите 23-и, 26-и, 30-и декември и 2-и януари извънредно ще пътуват и два бързи влака между Пловдив и Димитровград, които обичайно се движат само през неделните дни.

Предварителната продажба на билети за целия празничен период стартира още на 15 декември. С увеличени състави през празничните дни ще се движат общо 84 бързи влака със задължителна резервация и 95 бързи влака. БДЖ напомня, че при закупуване на билети за отиване и връщане, могат да ползват от 10 до 30 процента намаление от редовната цена на билета.

Изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев заяви, че ръководството на компанията ще се бори безкомпромисно срещу хората, които пътуват с влак, без да си плащат.  "Това е най-голямата битка на компанията, в която ще се борим безкомпромисно", добави Недев, цитиран от БТА. На година загубите от гратисчии са минимум 5 млн. лв.
Част от мерките, които би трябвало да се приемат, за да се постигне успех, изискват много големи инвестиции и себеотрицанието на голяма част от служителите в БДЖ, заявиха още от ръководството. В момента реално не се знае колко са пътниците, които пътуват гратис с БДЖ, което води до невъзможността да се изработи маркетингова стратегия за продажбата на билети.

Недев посочи, че 2,9 млн. лв. са нанесените щети за БДЖ от стачката. Около 1200 служители са приели да напуснат, още 800 трябва да бъдат освободени до края на годината.

На въпрос – дали има молби от общини, които искат да им се възстановят някои влакове, Йордан Недев посочи: „Имаме молби, но ние няма как да направим това, тъй като те са най-нерентабилни и ще останат спрени”.

Ключов проект, част от реформата в БДЖ за 2012 г. са билети, които ще могат да се купуват по електронен път, което според ръководството на компанията се очаква да се случи, когато се преодолеят някои софтуерни проблеми.