Това сочат междинните данни от преброяването на пътниците, извършено от Центъра за градска мобилност, цитиран от БТА. Спадът е само за наземния транспорт, докато пътниците в метрото са се увеличили с 318%, заради удължаването на метрото от "Обеля" до "Младост".

Данните от преброяването показват, че всекидневно 792-те превозни средства в градския транспорт - трамваи, тролейбуси, автобуси и метро возят общо 1,6 млн. души, което е с 12% по-малко от 2002 г. В същото време населението в София се увеличава. Според Центъра за градска мобилност това е за сметка на увеличения автомобилен поток.

За последните осем години с 22% са намалели пътуващите в автобусите, с 23% - в трамваите. От Центъра за градска мобилност отчитат, че причина за спада са и честите промени в маршрутите им заради строителството на метрото. Най-малко е намалението на пътуващите в тролейбусите - със 7%, тъй като голяма част от линиите минават през центъра, където динамиката на качващи-слизащи е по-голяма отколкото в крайните квартали.

В един нормален работен ден с градските автобуси пътуват над 714 000 души, с крайградските - над 120 000 души. Тролейбусният транспорт превозва над 210 000 души, а трамвайният близо 370 000 души. Във влакчетата на метрото се качат 187 000 на ден.

Преброяването на пътниците в София от Центъра за градска мобилност започна в началото на март. Само преди седмица приключи първият етап от него - работата по маршрутите на 9 тролейбусни, 46 градски автобусни, 50 крайградски автобусни и 16 трамвайни линии. До средата на май резултатите трябва да бъдат обобщени и предадени в Столичната община.

Предварителните резултати сочат, че съществува голяма разлика на пътуващите в различните часове от денонощието - сутрешният пик е изключително силен, през дневните часове превозните средства са слабо натоварени, а следобедно-вечерния пик е по-слаб от този сутринта. Специалистите от Центъра отчитат в сравнение с преди осем години намаляване на пътниците по някой основни линии в кварталите "Младост", "Дружба".