Данните дадоха мотив на европейската транспортна федерация за акция, която цели да се намали работното време на авиаторите, съобщи bTV.
В Америка работното време на екипажите ще бъде намалено с цел безопасност. В Европа изследване, поръчано от Европарламента показва - 80% от пилотите на регионални авиокомпании споделят, че се е случвало да задремят по време на полет. "Европейската асоциация на пилотите казва не на икономиите, които водят до риск за безопасността на пътниците и здравето на екипажите", заяви Екатерина Йорданова, председател на съюза на транспортните синдикати. По европравилата екипажите могат да работят нощем до 12 часа, а денем до 15 часа.
Пилоти и стюардеси днес стартираха разяснителна кампания за намаляване на това време. Преди влизането ни в Евросъюза родното законодателство е било по-хуманно и е позволявало само 12 часа работно време, от които 8 да са в полет. В предишни години за изпълнение на чартърите с туристи през лятото е позволявано увеличение на работното време до 15%, ако лекарите позволят. Тази година това не е правено.
"Тази година, вероятно заради свиването на дейността на авиацията, нито една българска компания не е поискала такова увеличение и това не създава по никакъв начин проблем с натовареността, което пък да повлияе на безопасността на полетите", съобщи Лилчо Лилов, директор на Авиационна безопасност.
Въпросът за работното време на пилотите от европейските компании трябва да бъде решен от Европарламента. С кампанията днес са били запознати и родните евродепутати преди да тръгна в командировка със самолет.