Служителите на голяма част от тези композиции не подкрепят стачката и са били принудени да спрат, тъй като не работят колегите им, обслужващи курса по трасето, твърдят от ведомството. Стачкуващи работници в товарните превози почти няма. Общият брой на стачкуващите в компаниите БДЖ и НКЖИ е 936 служители от над 26 000 души персонал, което е 3.6%.

Данните на Националната компания „Железопътна инфраструктура” показват, че от всичките 335 гари стачкуващи е имало на едва 30. Стачни действия на служители на НКЖИ не е имало в Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Горна Оряховица, Стара Загора, Ямбол, Карнобат, Видин, Враца, Карлово и др.

Синдикатите на свой ред съобщиха, че към 16.00 ч. от 264 пътнически влака, които е трябвало да се движат в цялата страна между 8.00 и 16.00 ч., са спрели движение 218. Според Обединения стачен комитет на КТ "Подкрепа" и КНСБ това представлява 83% от общия брой на влаковете, които е следвало да се движат на 24 ноември.
Останалите 17% от влаковете са се движели само по кратки регионални линии.

Протестът ще бъде подновен в 8 ч. в петък, обявиха от синдикатите.
Председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев каза, че от ръководството на железницата са отказали преговори със синдикатите, дори в условията на стачка, предаде БТА.
Синдикатите се оплакаха от системен натиск върху стачниците на много места в страната. Той е бил съпроводен с прилагане на локаут (замяна на едни служители с други) в противоречие със Закона за уреждане на колективните трудови спорове (ЗУКТС), за което е сезирана прокуратурата, заявиха още стачния комитет.
От НКЖИ отрекоха категорично да са организирали локаут по смисъла на закона, тъй като не е налице преустановяване дейността на предприятието или част от него; не са уволнявани работници и не са приемани на работа нови работници на мястото на стачкуващите с цел предотвратяване или преустановяване на стачката.

Председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров призова стачниците да протестират по цивилизован начин. Причината за апела е заради информация, че хора са лягали на релсите в Пловдив, за да спрат международен влак, съобщи Дарик радио.

Ръководството на "Холдинг БДЖ" ЕАД заявява, че няма да отстъпи от своята позиция да извърши жизненонеобходимите за дружеството реформи.
"БДЖ не може да издържа на такова положение", призна транспортният министър Ивайло Московски. Той призова синдикатите - "хората, които са заявили, че ще стачкуват, нека си стачкуват, но нека да не пречат на тези, които искат да работят".

"Никой по никакъв начин няма да бъде санкциониран или уволнен заради това, че е излязъл да стачкува", категоричен беше министърът.

Четири международни композиции са били спрени от движение и въпреки призивите, синдикатите отказаха да ги пропуснат, съобщиха от пресцентъра на министерството на транспорта. Влакът от Белград за София престоява на гара Волуяк, а от Москва за София - на гара Роман. Композицията от Истанбул за София е спряна в Пловдив, а тази от Истанбул за Букурещ престоява в Стара Загора. На обяд от Централна гара в столицата не е заминал и влакът от София за Белград с вагон за Виена. 

Хаос преди 16 ч.
Десетки желаещи да ползват услугите на железопътния транспорт се бяха събрали на Централната гара в София в очакване да разберат дали ще могат да пътуват днес, предаде БГНЕС.
Минути преди края на първия ден от стачката все още нямаше нито обявен коловоз, нито обявено закъснение на пристигащите и заминаващите влакове. Само между 16.00 и 17.00 часа от Централна гара заминаваха осем влака – три бързи и пет пътнически, а пристигаха пет пътнически композиции.

Стачката в снимки