Браншовата организация предупреди, че ако до седмица проблемът не бъде разрешен, напрежението ще ескалира.

Според собственици на транспортни фирми, заради висенето с часове пред контролно-пропускателните пунктове, само от един камион загубите на ден надхвърлят 150 евро, и то без неустойките.

Най-тежко е положението на "Капитан Андреево" и Дунав мост 2.

На българо-румънската граница опашките от чакащи ТИР-ове са около 6 км и отнемат по 15 часа на кола. На изхода към Турция пък се чака денонощие.

Според превозвачи една от причините за огромните колони е липсата на достатъчно служители по граничните ни пунктове.

"Имахме случай 62 часа престоява наш шофьор на границата - без храна, без вода, без тоалетна, трябва да си пази стоката", каза Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи пред БНТ.

"Ние очакваме да ескалира напрежение от самите шофьори, които вече започнаха да отказват курсове до Турция и нашите превозвачи ще започнат да се оттеглят от тази дестинация, което ще бъде много сериозен удар върху българския автомобилен транспорт и върху икономиката ни като цяло", допълни Арабаджиев.