БГНЕС
Само 7 от 31 катастрофи били по вина на НСО
За 2010 г. са станали 31 катастрофи с коли на Националната служба за охрана (НСО), като само 7 са по вина на нейните шофьори.
Това каза пред журналисти шефът й ген.-майор Димитър Димитров, след като беше изслушан на заседание на подкомисията за парламентарен контрол върху дейността на Националната разузнавателна служба, Националната служба за охрана и служба „Военна информация” към Министерство на отбраната, предаде “Фокус”. Поводът за изслушването бе зачестилите случаи на инциденти с автомобили на НСО.
Димитров уточни, че в тези 31 инциденти не се включват застрахователните събития, които са много повече и включват счупено стъкло или срязана гума. Той обаче призна, че за последната година има увеличение на пътните произшествия с 20%.
"В 99 на сто от тези случаи колите на НСО са се движили в специален режим на движение – с включена светлинна сигнализация. Инцидентите са се случили по различни причини – отнемане на предимството, неспазване на дистанция. 94% от произшествията са били леки и автомобилите са продължили да изпълняват служебните си задължения. Жертви и ранени няма”, отчете още шефът на службата.
Той подчерта, че и при седемте инцидента по вина на техни шофьори, те са били наказани.
„Наказанията са различни – мъмрене, строго мъмрене и финансови санкции”, уточни Димитров и добави, че е поставил таван за скоростта на движение по пътищата и той е 120 км в час.
„Правилата за движение трябва да се спазват, а там, където се налага нарушение, е необходимо да се използва специалният режим за движение и това трябва да става без да се застрашава животът и здравето на гражданите”, увери той.
По думите му – абсолютно забранено е на водачите на колите на НСО да използват специална сигнализация, когато са сами в автомобилите и не превозват охраняваното лице. „Ние нямаме такива случаи”, категоричен бе Димитров.
В голям процент от случаите в града не се използва и звуковата сигнализация, както е по регламент и началникът на НСО коментира, че това се прави, за да не се притесняват излишно гражданите.
„Тогава не сме в специален режим и това крие известен риск за нашите служители, ако се случи пътен инцидент", коментира той.
Димитър Димитров се оплака, че на службата не стигат средства за обновяване на автомобилния парк и за изграждане на полигон.
За полигона са необходими около 3 млн. лева, докато за автомобилите – 2 млн. лева.
Последният инцидент стана на 15 февруари, когато два автомобила от кортежа на премиера Бойко Борисов се удариха с частна кола на път от Годеч за София. Тогава от НСО обявиха, че виновен за катастрофата е другият шофьор, а той обвини тях.
На следващия ден министър-председателят, който беше в един от автомобилите, привика шефа на службата в Министерски съвет и го помоли за повече култура на движение от водачите на НСО. Самият Борисов заяви, че е разпоредил на своите служебни шофьори да спират на пешеходна пътека, въпреки че не са длъжни.
Димитров уточни, че в тези 31 инциденти не се включват застрахователните събития, които са много повече и включват счупено стъкло или срязана гума. Той обаче призна, че за последната година има увеличение на пътните произшествия с 20%.
"В 99 на сто от тези случаи колите на НСО са се движили в специален режим на движение – с включена светлинна сигнализация. Инцидентите са се случили по различни причини – отнемане на предимството, неспазване на дистанция. 94% от произшествията са били леки и автомобилите са продължили да изпълняват служебните си задължения. Жертви и ранени няма”, отчете още шефът на службата.
Той подчерта, че и при седемте инцидента по вина на техни шофьори, те са били наказани.
„Наказанията са различни – мъмрене, строго мъмрене и финансови санкции”, уточни Димитров и добави, че е поставил таван за скоростта на движение по пътищата и той е 120 км в час.
„Правилата за движение трябва да се спазват, а там, където се налага нарушение, е необходимо да се използва специалният режим за движение и това трябва да става без да се застрашава животът и здравето на гражданите”, увери той.
По думите му – абсолютно забранено е на водачите на колите на НСО да използват специална сигнализация, когато са сами в автомобилите и не превозват охраняваното лице. „Ние нямаме такива случаи”, категоричен бе Димитров.
В голям процент от случаите в града не се използва и звуковата сигнализация, както е по регламент и началникът на НСО коментира, че това се прави, за да не се притесняват излишно гражданите.
„Тогава не сме в специален режим и това крие известен риск за нашите служители, ако се случи пътен инцидент", коментира той.
Димитър Димитров се оплака, че на службата не стигат средства за обновяване на автомобилния парк и за изграждане на полигон.
За полигона са необходими около 3 млн. лева, докато за автомобилите – 2 млн. лева.
Последният инцидент стана на 15 февруари, когато два автомобила от кортежа на премиера Бойко Борисов се удариха с частна кола на път от Годеч за София. Тогава от НСО обявиха, че виновен за катастрофата е другият шофьор, а той обвини тях.
На следващия ден министър-председателят, който беше в един от автомобилите, привика шефа на службата в Министерски съвет и го помоли за повече култура на движение от водачите на НСО. Самият Борисов заяви, че е разпоредил на своите служебни шофьори да спират на пешеходна пътека, въпреки че не са длъжни.