Автобусът е собственост на областното предприятие "Мострансавто".

На разположение на Лайф ру са попаднали материали от ноемврийска проверка на Мострансавто, която е била проведена от инспектори на ГИБДД, че автобусите ЛиАЗ са превозвали пътници, докато са имали сериозни неизправности, включително и проблеми със спирачните уредби.

Автобусът ЛиАЗ нахлу в подлез на метростанцията „Славянски булвар“, като по пътя си сгази смъртоносно четирима души.

Следствието работи в момента по две основни версии: техническа неизправност на колата и човешки фактор. В полза на версията за неизправност говорят материалите от ноемврийската проверка, подписани от старшия инспектор на ГИБДД за Московска област.

Там се казва, че няколко автобуса на Мострансавто са били пускани в движение с неизправности, при което експлоатирането на колите е забранено. Както става ясно от документите, един от автобусите ЛиАЗо на предприятието, с номер ЕУ745, е бил пуснат да се движи по линия с неизправна спирачна уредба. Други коли, споменати при проверката, или са били незаконно преоборудвани, или непълно окомплектовани.

Инспекторът, провел проверката, също пише, че най-малко три автобуса не са преминали навреме технически преглед.

Версията за неизправните спирачки бе подкрепена и от самия шофьор на автобуса, 58-годишният Виктор Тихонов. Той вече е задържан и разпитан.

По данни на източник от Мострансавто, авариралият автобус с марка ЛиАЗ е вкаран в движение през 2016 година, експлоатира се от началото на 2017 година. Никакви оплаквания на шофьори относно техническото му състояние не е имало.

Източникът от Мострансавто все пак отбеляза, че претенциите на ГИБДД относно неизправността на спирачната уредба може да са справедливи. При това той не успя да обясни, как неизправен автобус се е оказал по маршрута.

Всичко това повдига въпроси относно действията на чиновниците в подмосковното правителство, които видимо не са контролирали ситуацията в държавното предприятие.

Не са натискани спирачките изобщо

Междувременно производителят на автобуса ГАЗ, заяви, че шофьорът на смъртоносната кола не е задействал спирачната система.

"Предварителният анализ на подробностите на произшествието показва, че в началото на движението колелата на автобуса рязко са завили надясно и той значително се е отклонил от следвания маршрут", заяви компанията, цитирана от ТАСС.

"При това може да се предположи с голяма доза на вероятност, че водачът не е задействал нито една от спирачните системи на автобуса, да не говорим за простата възможност за спиране на двигателя, в противен случай автобусът със сигурност би спрял", каза компанията.